Okej, du får förlåta min slarvighet, givetvis finns inget i denna värld som utanför de formella vetenskaperna är exakt "lika" något annat. Jag generaliserar lite men det är inte fucking ebola. Det är givet att de som är känsligast ska skyddas väl men den stora faran just nu är mentaliteten som sprids, när gränser stängs runt om i världen, utlandsresenärer låses in eller skickas hem, färre ger blod, vårdinrättningar begränsas och stängs ner, folk är hemma sjuka när de egentligen inte behöver och ställer till det för samhällskritiska funktioner (jodå, jag jobbar med detta), osv osv. Den här känslo-argument-tanken och "nu är det verkligen på allvar och alla måste göra alla ologiska saker för ANNARS KOMMER ERA NÄRA OCH KÄRA ATT DÖ!"-mentaliteten öppnar upp portarna för högerextrema krafter, för rasism och nazism och nationalism där länder ser till de egna invånarnas bästa och skiter i resten. Att vi gör sensation av det här på forumet bidrar till panik-beteendet och DET är på riktigt farligt. Det här är inte en medicinsk kris, det är en grupp-mentalitets-panik-kris och om vi inte skärper till oss så kommer det att bli värre, mycket värre.