Gothcon 2025

Bitterknekt

Awful Neutral
Det höll på att bli platt fall för mitt smygspelande av Sword Weirdos: efter att ha fått @Bitterknekt +2 på kroken och börjat plocka fram märkte jag att jag hade glömt en liten låda med en massa terrängrelaterat hemma – bland annat alla små plastgrejer som ska hålla ihop min kartongbitar så de blir en fin ruin. 😬

Efter en desperat och inte så lyckad tur i butikerna (”preassembled and ready to use” betyder tydligen inte alltid att saker sitter ihop och är redo att användas) så löste vi problemet med att stötta upp kartongväggar med tärningar helt enkelt. Och sedan fajtades Grevens anhang mot Äventyrarnas gille, och jag tyckte det var jättekul!

Till idag har jag limmat ihop plastruinerna som inköptes igår, så jag hoppas lura nån mer att köra en omgång innan helgen är slut.
Det var riktigt skojigt att spela, och trots att jordbävningarna plågade slagfältet så var det väldigt lyckat ändå! :)

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Ohoj-rop från Fastaval i Danmark! Mindre än Gothcon men otroligt fint! Spelade precis ett fett friformsscenario och dricker nu en öl i puben!
Sjukt nice. Hoppas vi kan få en matigare sammanfattning när du har möjlighet. Väldigt förvånad över att det var mindre än GothCon. Med tanke på utbudet av rollspel (35 arrangemang på Fastaval, ett 20-tal på GothCon) så var min uppfattning att Fastaval är större.