Gothcon 2025

Nu verkar SJ, med lite över två månader rill påsk, iaf släppt biljetter till några tider. (igår fanns inga annat än åka buss till hikn håle först och byta till tåg sen).
Det är möjliogt att de släpper på fler tider sen, men nu är iaf hemresan bokad för familjen också...kvarstår bara själva Gothconbiljetterna och bokning av Gothconpuben på skärtorsdagen som jag antar att @avatarex är inblandad i?
Så den tyngre logisktiken med ett Gothconbesök är i hamn...nu återstår godbitarna :)

Last edited:

mrund

Warrior
Mina tre sittningar med Brindlewood Bay på GothCon blev fullbokade blixtsnabbt. Om någon annan också vill spelleda samma spel så verkar det finnas stor efterfrågan. Hör med Arvid Silvmarker <rollspel@gothcon.se>!

Helmgast
Nu verkar SJ, med lite över två månader rill påsk, iaf släppt biljetter till några tider. (igår fanns inga annat än åka buss till hikn håle först och byta till tåg sen).
Det är möjliogt att de släpper på fler tider sen, men nu är iaf hemresan bokad för familjen också...kvarstår bara själva Gothconbiljetterna och bokning av Gothconpuben på skärtorsdagen som jag antar att @avatarex är inblandad i?
Så den tyngre logisktiken med ett Gothconbesök är i hamn...nu återstår godbitarna :)
Ja det blir pub på skärtorsdagen!

Bitterknekt

Awful Neutral
Jag har funderat lite på att gästa Gothcon för första gången, ser att det mesta kring rollspel som har officiella arrangörer redan är i stort sett fullbokade. Hur brukar det se ut med spontanspel i Kartell-hörnan och indie-rummet, finns det plats för mycket häng där eller till spontan-spel generellt som inte är ordnat som utställare, så att man kan rättfärdiga ett ordentligt besök till GC?

luddwig

Lawful evil
Hur brukar det se ut med spontanspel i Kartell-hörnan och indie-rummet, finns det plats för mycket häng där eller till spontan-spel generellt som inte är ordnat som utställare, så att man kan rättfärdiga ett ordentligt besök till GC?
Det brukar spelas flitigt både i Kartellhörnan och Indierunmmet. Dessutom brukar det finnas andra möjligheter till spontant spelande, bland annat en brädspelsbar.

Oldtimer

Slava Ukraini!
Jag noterar att vi inte har tillgång till Södra (Levgrenska för oss gamla rävar) i år. Så butiker och spelmakare får tydligen tränga ihop sig i skolsalar i Norra. Man får ju hoppas att folk hittar oss ändå. :(

Jag noterar att vi inte har tillgång till Södra (Levgrenska för oss gamla rävar) i år. Så butiker och spelmakare får tydligen tränga ihop sig i skolsalar i Norra. Man får ju hoppas att folk hittar oss ändå. :(
Hör jag att jag fått en "Quest"? ;)

mrund

Warrior
Nu har jag bokat tåg och inkvartering. Jag kommer till konventet på torsdagsmorgonen och avgår hemåt på söndag eftermiddag. Skall bli kul!

Genesis

Ni dés ni maître
Hur brukar det se ut med spontanspel i Kartell-hörnan och indie-rummet, finns det plats för mycket häng där
Det är säkert ett dussin människor numera som inte anmäler sig till några pass och bara hänger hela konventet i Indierummet och spontanspelar. Plus alla drop-in-besökare som dyker upp, såklart. Brukar vara 3-4 parallella grupper igång samtidigt. Spontanspel är vad vi gör hela tiden under hela konventet, så det är bara att dyka upp. Det som kan hända är att alla spelledare är upptagna när man kommer och då kan man behöva vänta en stund eller komma tillbaka senare.

Jag har funderat lite på att gästa Gothcon för första gången, ser att det mesta kring rollspel som har officiella arrangörer redan är i stort sett fullbokade. Hur brukar det se ut med spontanspel i Kartell-hörnan och indie-rummet, finns det plats för mycket häng där eller till spontan-spel generellt som inte är ordnat som utställare, så att man kan rättfärdiga ett ordentligt besök till GC?
Jag kan nog vara på för att spelleda och/eller spela ngt lite oplanerat....
Det var det jag tyckte Gothcon saknade.....det saknandet har bland annat lett till Munkcons existens ;)

Kommer att hänga på Gothcon som utställare :) Hjälper Sagospelet och ska visa upp nya Tjuvar och Lönnmördare.

Khan

Kondottiär
Jag dyker in i Poddrummet på GothCon i år, min enda fasta punkt tror jag, utöver SM i Carcassonne.

Jag håller i ett panelsamtal om spelledarskap på lördagen klockan 1000. Kommer ni dit får ni se deltagare från Rollspelarna, Dead By Dice och Västspel prata loss om deras bästa spelledartips, hur man bör agera som spelledare och hur vi ska få fler att våga ta steget att börja spelleda.

Kom och titta förbi, vettja!

1741169357828.jpeg

kloptok

Pensionerad astrolog
Vill bara flagga lite för att vi i år inte riktigt är helt klara över exakt vad vi har för lokaler tillgängliga för spel i Kartellhörnan. Och mer allmänt har vi ju också butiksdelen av Kartellhörnan att hålla i, så det är inte lika mycket spel numera som det var förr i tiden (Indierummet har nog generellt mer spel igång skulle jag säga).

ceruleanfive

Bläckfisk
Det var det jag tyckte Gothcon saknade.....det saknandet har bland annat lett till Munkcons existens ;)
Drömmen hade ju varit ett GothCon-arr som var MunkCon-influerat, med mer spontana anmälningslistor med frivilliga spelledare.

Indierummet är fantastiskt, men jag tänker att även tradd- och OSR-lir skulle behöva något som inte var så låst som nuvarande upplägget.

Ifall ingen annan tar itu med det kanske jag måste klura på ifall Bläckfisk skulle kunna hålla i något sånt medan vi stod i monter...

Drömmen hade ju varit ett GothCon-arr som var MunkCon-influerat, med mer spontana anmälningslistor med frivilliga spelledare.

Indierummet är fantastiskt, men jag tänker att även tradd- och OSR-lir skulle behöva något som inte var så låst som nuvarande upplägget.

Ifall ingen annan tar itu med det kanske jag måste klura på ifall Bläckfisk skulle kunna hålla i något sånt medan vi stod i monter...
aNNARS FÅR VI HÄNGA OCH SPELA I CAFETERIAN ;)

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Alltså, jag har gått runt och tänkt på vad du skrev i ett dygn nu, men polletten trillar inte ner. Vad är det GothCon saknade?

Mitt första GC var 30, och jag tror att jag spelat oplanerade spel i Indierummet sedan ... 31? Är det här ett sår i din själ som du närt i 20 år?