Jag vet vad du gjorde förra GorthCon
eller inte, men jag vet vad jag gjorde för jag var där!
Så detta blev det andra. Och detta året var det 50 gånger så bra.
Torsdag:
Anlände vid 22-tiden. Spelade Kingdoms från brädspelsbaren. Det var riktigt skoj, särskilt eftersom jag vann
. Tänkte köpa det, men pengarna låg och skrek i plånboken att de ville ligga kvar och användas senare.
Fixade in en, nej
TVÅ icke-sl's i den sena sl-sovsalen ^^
Satte up en toapapperslapp på anslagstavlan in till cafeterian om att vi behövde lite spelare. Skrev där mitt mobilnummer. Mobilen, som jag fö köpte efter förra GC då jag insett att mobil, luft med tillhörande tryck, mat och vatten behövs för att överleva.
Fredag:
Vaknade tidigt och gick till Cafeterian för att ringa De andra som skulle spela "turister". Lyckades samordna det och det slutade med att Jag (gul t-shirt) och Tim (Gul tuppkam) hamnade i spelgrupp med den omtalade "Kram-Jonatan" som trollkarl i turister. En upplevelse!
De andra tu i vår spelgrupp, Fredrik "
Favelan " och Niklas, svartklädd (som det skulle säga nåt
) hamnde med några andra. Efter detta gav vi oss av mot brädspelsbaren med vår nya vän Elina och spelade The settlers of Catan. Tim sparkades dock bort till någon lajv-lek. Vi försökte spela Nuke Wars, men allt som skulle finnas i lådan var inte där.
Sedan spelade vi Respawn och kikade i affärer. Vår femteman till Hard Rain var en riktig hyvens rollspelare. Vi hade hysteriskt roligt och araben var ett nöje att kasta sig över. Fredrik (regelbögen i gänget) fick idén att det hela skulle konverteras till Neotech-Vapenporr och för en gångs skulle höll jag med honom. Om någon vet vart äventyret ev. lagts upp skulle jag bli lycklig! Vi snusade euforisk in i 102:an.
Lördag:
Vaknade tidigt och läste igenom Famgilia som jag skulle spelleda. Spelade sedan BRAWL och Spank the monkey-dioramat. Var i affärerna en sista gång. Spelade Swärje som jag köpt. Blev dock helt aegd av några okändigar som vi bjudit in att deltaga.
Spelledde sedan "en pung + 2 i attackbonus" (som jag sl:at förra året, dock utan årets flickvänner) i Reapercussions. Det var väldigt underhållande. Dock drog det, trots mina diskreta och deperata uppsnabbningsförsök,ut på tiden och jag fick slänga i mig den jättegoda(!) lasagnen och rusa till Famgila sl-mötet. Det var ett riktigt HYSTERISKT möte. Jag hade en grupp som tänkte väldigt annurlunda mot grupper jag brukar sl:a. Bl.a. uppträäde de inte som 30-tals gangsters utan som tantmaffian. När de fick berättat för sig att de skulle ha ihjäl en kille och få det att se ut som en olycka fick de på allvar (Jag lovar det är sant!) för sig att de skulle skrämma honom till döds.
Dock var sovsalen full, så jag och Fredrik spelade "Let's do Lunch" Skoj, men det tog aldrig slut, så efter 2 timmar sa vi " Det blev oavgjort." Sedan somnade vi nyktra trots att salen var ganska full.
Söndag:
Sl:ade mutant och åkte sedan rakt till Åre utan att hinna studsa hem till strömstad.
Har percis hemkommit efter Årets händelse!
Vi ses i LinCon alla!