Nekromanti [GothCon] Indierummet

Vicotnik

Den onde
Staff member
Hej,

Jag tänkte bara informera er om att jag kommer ta med mig en vattenkokare, te kanna, te silar och lite lös te till indierummet.
Jag kommer ha med mig grön citron, earl grey, ett grönt te jag glömt namnet på samt påsk te, eftersom det trots allt finns de som firar någon död snubbe just den här helgen som Gothcon är.

Jag ser verkligen fram emot Gothcon och att få träffa alla trevliga forumiter igen. :)

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Härligt! Jag har med mig spel och min lugnande närvaro. I spelpåsen (som är en låda) finns GxB, Zombie Cinema, Archipelago, Until Dawn och en speltestversion av Ön (en snällvariant inspirerad av Okult):

Andy said:
Jag vill spela Archipelago. Är det nummer 3 du har med dig, för visst heter den senaste uppdaterade det?
DeBracy said:
Ja, senaste versionen är 3:an. Häftet jag har med mig för att kika i är 3:an, men jag kör fortfarande med korten från 2:an. Jag tror inte det gör någon enorm skillnad.

Min favvo är att köra Wicked Archipelago, dvs. setup från In A Wicked Age och sen spela det som Archipelago. Men jag kanske vågar mig på Archipelago som skrivet också. :)
GnomviD said:
Tar du med dig A Thousand and One Nights kan jag hålla i det för besökare. Men jag behöver nog få kolla upp reglerna lite först. :)
DeBracy said:
Ack, min ljuve prins! Spellådan packades för två veckor sen och A Thousand and One Nights kom dessvärre inte med. Du får dra händelsekortet "En saga" i Ön istället.

Attachments

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Jag kommer att ta med mig själv och kräva att ni konstant underhåller mig med roliga rollspel.

gizmo

temporary sunshine
Varför är typ ALLA Stockholmsforumiter på GothCon just det året där jag inte åker, man blir ju lite paranoid. Och ännu mer ångerfull.
Lupus Maximus said:
Några av oss kommer vara kvar i stan :)

Max Raven

T12-kultist
Jag kan ta med mig Panty Explosion och Tulip Academy, men gissar på att det inte behövs.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Jag kommer i spel väg ha med mig: Fiasco, A Taste for Murder, Utpost, Svart av kval, Det sjätte inseglet och shab al hiri roach. Dvs inget nytt från mitt håll.

Korpa

Umenörd
Jag kommer ta med mig spel jag vill spela, däribland Best Friends som jag vill lära mig hur det ska spelas!

kloptok

Pensionerad astrolog
Första gången jag får nöjet att hänga i det beryktade Indierummet! Jag tänkte ta med mig A Quiet Year, som jag gärna skulle prova. Sedan har jag Durance och något till spel på läsplattan. Framförallt hoppas jag att få testa på diverse indiespel i sällskap av nya, trevliga forumitbekantskaper. Vet inte om det passar sig (är det tillräckligt "indie"? :wink: ) men eventuellt kanske jag kan leda ett pass Mutant År Noll, men jag lovar ingenting. :)

Bunny

Crazy like a fool
Dante;n13050 said:
Jag kommer att ta med mig själv och kräva att ni konstant underhåller mig med roliga rollspel.
Jag brukar ju göra precis så där, men i år kommer jag ha med mig en ganska välfylld Story Games-kapsäck, där jag spelat in mig på flera av spelen så pass att jag i år kan hålla i fler grupper. Jag har gjort min hemläxa, överraskande nog. :eek:

Johan K

Gammal & dryg
Nu jäklar i det, jag VILL & SKALL spela minst något ifrån Indierummet detta år!
Så, med andra ord är det någon själ här som vill förbarma sig över att spela med mig i detta eminenta rum?
Bunny said:
Sköter du bara ditt (att dyka upp), så kommer "vi" (Indiekollektivet) nog lyckas rå om dig och se till att du får tillfälle att spela. Indierummet följer inte GothCons passindelning, men det brukar ändå passa bra att komma i början av ett GothCon-pass, eftersom det är mycket rörelse och det bildas många nya grupper då.
Johan K said:
Då sköter jag mitt & dyker upp!!

Möller

Hubert Hortlax
kloptok;n13178 said:
Vet inte om det passar sig (är det tillräckligt "indie"? :wink: ) men eventuellt kanske jag kan leda ett pass Mutant År Noll, men jag lovar ingenting. :)
I mitt Indierum (tillsammans med Vico är jag arrangör iår) så får du spela vad du vill. Jag satte ribban lågt för länge sen faktiskt, då jag själv spellede två pass högst tradiga Mutant City Blues i Indierummet =)
Bunny said:
Om Mutant År Noll passar sig för straight-up no planning one shots så tycker jag det blir ypperligt. I mitt hjärta är det den heligaste Indierumsprincipen.
Möller said:
Det är iochförsig en bra princip. Jag kan tycka att indierummet får vara en plats där folk som har spel får spelleda dem, lite oavsett vad det är för spel. Har man inte planer på att arrangera ett komplett arrangemang, men har ett häftigt (trad-)spel man vill spela med folk så finns få möjligheter utöver indierummet.
kloptok said:
Mutant År Noll kan kräva lite kunskaper av spelledaren, men egentligen inga förberedelser att tala om. Som spelare kan man definitivt bara hoppa in. Det är väl mest tänkt för kampanjspel men det finns möjligheter att köra en one shot också .

GnomviD

Heresiark
Jag bantar spelsäcken lite. Jag har spikat att ta med Den yttersta domen (med nytt äventyr i vanlig ordning), Durance, Montsegur 1244 och Okult (men vi får se om det blir spel där).

Min kanske-lista består av Sagas of the Icelanders, Dogs in the Vineyard och Polaris. De får bara följa med om dagsnycken vid packning är i deras favör.

Mitt måste-spel det här Gothcon är Svart av kval. Det får ni haffa mig till när spelare saknas!

DeBracy

Ajust, jag har ju Bläck och världens bästa svenska Shakespeare-rollspel på engelska, The Daughters of Verona, med mig också!
Robert Jonsson said:
DeBracy said:
Jajamen, kungen av obskyra forumitspel som folk kanske hört talas om men knappt någon har spelat!
wilper said:
Det var bättre förr.

Korpa

Umenörd
Nu är det spikat vilka spel jag tar med mig. Det blev bara Best Friends, Kagematsu och Polaris.
DeBracy said:
"Bara". De är ju så tunga att det inte ryms fler på en lista. Kagematsu, liksom. KAGEMATSU.

Genesis

Ni dés ni maître
RasmusL;n14228 said:
Något nytt cool snackis-spel?
Snackis-spel vet jag inte, men jag lirade Durance med Kloptok, Lukas och Kim (icke-forumit), och det var nytt och coolt. Riktigt skönt spel och en trevlig omgång, även om jag tror att spelet har mer att ge om man pushar det lite. För en gångs skull ett jänkarspel som jag inte behöver säga "Det är bra, men" om. Jag har inga klagomål på det och kommer nog att köpa en PDF.

DeBracy

Sun;n14237 said:
Spelade Fiasco! i indierummet i år igen! Hade ett jättekul kannibaläventyr!
Gött att du hade roligt i Indierummet! Välkommen till forumet. Jag tänker också att Durance är det närmaste en ny och cool snackis vi kommer. Hörde nog med trevligt om det för att bli riktigt intresserad.

kloptok

Pensionerad astrolog
Genesis;n14236 said:
Snackis-spel vet jag inte, men jag lirade Durance med Kloptok, Lukas och Kim (icke-forumit), och det var nytt och coolt. Riktigt skönt spel och en trevlig omgång, även om jag tror att spelet har mer att ge om man pushar det lite. För en gångs skull ett jänkarspel som jag inte behöver säga "Det är bra, men" om. Jag har inga klagomål på det och kommer nog att köpa en PDF.
Ungefär mitt intryck också. Känns inte riktigt som ett nybörjarspel på det sättet att spelet inte innehåller så mycket hjälp för att skapa intressanta relationer mellan huvudrollerna. Hade riktigt kul på vårt pass och det var ett av mina favoritpass under konventet men med lite jobb kan det bli ännu bättre tror jag!