Nekromanti [GothCon] Indierummet

RasmusL

Champion
Genesis;n14236 said:
Snackis-spel vet jag inte, men jag lirade Durance med Kloptok, Lukas och Kim (icke-forumit), och det var nytt och coolt. Riktigt skönt spel och en trevlig omgång, även om jag tror att spelet har mer att ge om man pushar det lite. För en gångs skull ett jänkarspel som jag inte behöver säga "Det är bra, men" om. Jag har inga klagomål på det och kommer nog att köpa en PDF.
Ja, det har jag ju tänkt spela, kul att höra att det håller ihop som spel.

Du får ge dig ut på jakt igen, Prosopopee och Psychodrame är ju bra skit, bör finnas mer internationella guldkorn! Jaga!
Genesis said:
Grejen är att indiespelsscenen är så sjukt liten utanför anglofona länder plus Sverige. Jag har hittat lite spanska indielir på en sajt, men de är väldigt explicit erotiska, så det känns inte riktigt som konventslir. Annars är det mest översättningar. Jag har börjat leka lite med tyska på sistone, men inget seriöst än så länge. Där finns det nog lite att hämta, tror jag.
w176 said:
Den italienska indiescenen är ju ganska stor?

chrull

Stockholm Kartell
Jag blev sugen på att köpa Durance enbart för planet/koloni-beskrivningarna.

Nässe

Myrmidon
Jag trodde att någon skulle spela och vurma för Hillfolk, lite förvånad när det inte ens nämndes... Någon som testat och ratat ? Själva har jag bara läst och inte spelat det. HATAR de töntiga citaten som finns överallt, men de behöver man ju inte bry sig om när man spelar...
chrull said:
Fanns Hillfolk ens där? Jag letade inte, men hade jag sett det hade jag varit intresserad av att titta på det.
Genesis said:
Ingen hade med sig Hillfolk, nej.