Nekromanti [Gothcon] Indierummet

Hellzon

Långsamma Vargen
Ymir;n165445 said:
ska vi spela det där knarkiga nu? :D
"Det där knarkiga" AKA alla spel som erbjuds i Indierummet.

För övrigt stoppar jag nog med Lugu som jag köpte på förra Gothcon. Alla får en kortlek med (samma) 16 abstrakta bilder, en spelare är berättare, drar fyra bilder och former en historia kring dessa, övriga skall gissa vilka fyra bilder det är. Som Once Upon a Time fast tvärtom. Vill nån spela så är det coolt.

Jocke

Man med skägg
wilper;n166444 said:
TSS2016 är häftigt dock. Det är kortform, så vill du spela det tar det typ en kvart (+debriefing).
TSS2016 är nog det spelet jag är mest sugen på att pröva på år och dar!

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
I slutändan har jag med mig Wicked Archipelago och Bläck så inga nyheter från mitt håll.

Ifall laget jag är med i kommer med på passen vi är bokade (pass 1 och 2) så är nog största chansen att hitta mig i Indierummet på fredag efter 21, lördag eftermiddag/kväll och söndag förmiddag.

Jimmy

The One Ringkvist
Pilzeman;n160921 said:
.. spelleder gärna antingen AW eller AW:Fallen Empires.
Du letar upp mig på plan 4 väl? Spelfrakt/Skepnad Studios står i rollspelstillverkarrummet...

Xhakhal

Reseledare i Awesomeland
wilper;n166444 said:
Nya Coriolis, jag har inte sett äventyret än, men det skall visst handla om ett rymdskepp.

TSS2016 är häftigt dock. Det är kortform, så vill du spela det tar det typ en kvart (+debriefing).

Rymdskepp är ju faktiskt också väldigt viktiga saker, men jag är litet lugnare nu. Hur många spelare är man för TS2016? Jag vill spela!

Vicotnik

Den onde
Staff member
wilper;n166444 said:
wilper, du får lära mig hur man spelleder TSS2016.

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
DeBracy;n168175 said:
I slutändan har jag med mig Wicked Archipelago och Bläck så inga nyheter från mitt håll.

Ifall laget jag är med i kommer med på passen vi är bokade (pass 1 och 2) så är nog största chansen att hitta mig i Indierummet på fredag efter 21, lördag eftermiddag/kväll och söndag förmiddag.
Uppdatering: det är fredag och lördag efter 15 som jag kan synas till i Indierummet, laget jag är med i fick ett andra passet knuffat från fredag till lördag. Söndag så smiter jag iväg från konventet och brunchar på förmiddagen.

gizmo

temporary sunshine
Om allt går bra borde jag dyka upp runt kl 13. Hoppas sedan att Archipelago-Hillfolk dubbletten blir av!

Vicotnik

Den onde
Staff member
Nu är Gothcon över för i år och med det vill jag tacka alla er som besökte oss i Indierummet, men framför allt vill jag tacka alla som frivilligt ställt upp och sett till att besökarna har fått spela hos oss. Utan eran insatts vore Indierummet ingenting och jag kan inte tacka er nog för den insatts ni gör.

För hoppningsvis så ses vi på Lincon eller Wexio senare i år. :)

Pilzefrau

hon/henne
Jimmy;n168554 said:
Du letar upp mig på plan 4 väl? Spelfrakt/Skepnad Studios står i rollspelstillverkarrummet...
Hej! Förlåt, jag missade detta! Det slutade med att jag kom dit med en grupp och spelade Utpost, och sedan en kort omgång av Mumins Värld, så... Det blev inget AW, men det var inte heller så att du missade vårt AW, om det känns bättre?