Jag har nu packat spelen till min vistelse i Indierummet. Jag har med mig följande:
Cyber M/77, cyberpunkrollspel i klassisk svensk stil. Spela rollspel, låtsas att det är 80-tal. Jag har utskrivna kopior av äventyret Dödsmatch 2000 ifall någon mer vill spelleda det Inläsningen går på typ 20 minuter, och reglerna är BRP, ingen stor grej för en halvrutinerad trad-SL. Ja! Det är TRAD, det är i INDIERUMMET för att det är skrivet av ett skäggo med nog med INDIECRED för att det skall spruta ur öronen, och för att jag inte orkar be GothCon om en riktig sal att fira releasen i.
Itras By, äventyret Ett Hjärta av Stål, norskt surrealistiskt rollspel med ett fantastiskt äventyr av Terje Nordin. Jag har kört det i säkert tio år vid det här laget. I vissa moment lämnar man sina stolar och utforskar rummet, det är MAO lite av ett LAJV ibland. En nostalgisk våg sköljde över mig när jag packade, så det fick följa med, det är en mysig historia.
Until Dawn, en spelledarlös berättelse om tonåringar som gör ett inbrott och hamnar i klistret. Handlar om känslor och tonår och sånt, konstruerat av någon som inte hade varit tonåring for ages när spelet skrevs.
Montsegur 1244, dansk strukturerad friform, spela en grupp som utsätts för religiös förföljelse av katolska kyrkan under medeltiden. Förmodligen inte ett problem i Indierummet med alla hipsterskägg, men jag vägrar köra det med någon under 18, det kan bli jävelmörkt, men samtidigt vackert om tro.