Nekromanti Gothcon Indierummet

Nässe

Myrmidon
Börjar bli taggad på gothcon och framför allt spelandet i Indierummet. Tänkte höra vad folk är sugna på, både i indierummet och på konventet i stort.

Är det förresten någon som planerar att ta med Night Witches? Såg spelet i sf-bokhandeln och blev ruskigt sugen...

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Jag tror/tycker/hoppas GnomviD har med Nightwitches, men jag misstänker att jag inte kommer hinna spela genom en kombination av att jag är upptagen med annat och av att han blir shanghajjad till att köra Den yttersta domen om och om igen.

Vi är några stycken (jag, Stövelkatten, kloptok?) som har en tanke om att testa Hillfolk/DramaSystem, eventuellt med oraklet The Cult som grund.

Annars ska jag testa Symbaroum med ett gäng forumiter som start på konventet, och troligen spelleda lite Svärd & Svartkonst. Får se vad mer som går att klämma in under de där ynka tre dagarna.

Korpa

Umenörd
Jag kommer ta med mig t.ex. It's complicated, It was a mutual decision och Golden Sky Stories. Zombie Cinema lär också få följa med då det är ett bra spel att ha tillgängligt.

Lukas

Mannen i Gult
Jag tänker som vanligt vägra ha några planer, utan tänker bara spontan hoppa på spel som låter coola med coola människor.

Om man börjar planera så kan man ju lika gärna planera in trad-pass...

GnomviD

Heresiark
DeBracy;n80650 said:
Jag tror/tycker/hoppas GnomviD har med Nightwitches, men jag misstänker att jag inte kommer hinna spela genom en kombination av att jag är upptagen med annat och av att han blir shanghajjad till att köra Den yttersta domen om och om igen.
Typ så, kanske? :)

Vilka är de coola spelen som man ska spela i år? Förra året fick jag hänföras av Svart av kval. Är det i år jag till sist för prova på Utpost?

gizmo

temporary sunshine
DeBracy;n80650 said:
Vi är några stycken (jag, Stövelkatten, kloptok?) som har en tanke om att testa Hillfolk/DramaSystem, eventuellt med oraklet The Cult som grund.
Jag vill också gärna testa Hillfolk!

Hellzon

Långsamma Vargen
DeBracy;n80650 said:
Jag läser Hillfolk nu, och är gärna med om jag får och inte Hillfolk-bordet blir fullsatt. :)

I övrigt tar jag med lite blandade flumspel (Microscope vore kul att få testa) och kör Lukas-style. Lär ju smita iväg till ISIS-rummet och Fiascosnubben nåt pass också.

kloptok

Pensionerad astrolog
DeBracy;n81714 said:
Det blir nog grejt Hellzon! Jag tror Hillfolk är ett såntdär spel där man vill ha full spelgrupp.

Ja! Har ni sett det, att det är någon som arrar Fiasco som fristående drop in? Skitskoj! Hela lördag, 8-21.
Ja, alltså vad är grejen med det här egentligen? Ska jag på allvar förväntas tro på att någon spelar rollspel som inte hör till Forumet (med stort F)?! Psscht! Nä, det är något lurt i görningen här.

I Indierummet tänker jag prova Hillfolk och kanske sprida lite OSR-gospel (tar nog med mig ett eller ett par förberedda äventyr). I övrigt hoppas jag på att få beta av något mer flumklassikerspel på min lista.

Caspen

Veteran
Jag vill spela så mycket rollspel som möjligt under de här tre dagarna, och framför allt testa nya spel. Så jag klämmer gärna in mig på det mesta där det finns plats! :)

Jag har en liten förkärlek till postapokalyptiskt och sci-fi, så om någon ska pyssla med något sånt får ni gärna hojta till! :D

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Jag hoppas kunna hitta lite tid mellan Magic-spelandet för att titta förbi indierummet och lura några människor att speltesta det här spelet:

https://www.rollspel.nu/threads/0 /tobias

Genesis

Ni dés ni maître
Jag har lite speltestgrejer jag vill få till. Dels en omgång Anatman, om det blir tillfälle, och dels en sorts spelledarlös teknikdriven friform jag spekulerat i på sistone. Kanske i kombination med ett orakel, som till exempel WRNU-oraklet eller Debbies Blue Oyster Cult-orakel?

Det vore också såklart stenkul att spela Utpost med Gnomvid, och supergärna ett pass DYD. Night Witches är jag på om det skulle bli lir som passar. Jag brukar alltid bli besviken på Morningstars spel. Hoppas att jag inte blir det denna gång. Och om jag kan klämma fram en runda Bläck med Debbie blir jag också väldigt glad. Jag har börjat glömma bort reglerna och skulle vilja få en uppfräschning så jag kan köra det när vi har drop-in i Gårda.

I vanlig ordning blir väl inget av ovanstående av, men jag kommer i vilket fall som helst garanterat att få en massa toppenkul spelpass ändå.

Korpa

Umenörd
Nu har jag bestämt mig för vilka spel som får följa med!
  • Best Friends (jag har försökt spela det själv, men behöver spela med någon som kan det för att faktiskt fatta hur det går till!)
  • It's complicated
  • Golden Sky Stories
  • Zombie Cinema
  • Kagematsu
  • BxB
  • It was a mutual decision
Jag är mest sugen på det sistnämnda, men det är nog mest för att jag försökt få spela det i snart ett år utan att det kommit ett vettigt tillfälle.

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Krille;n82375 said:
Jag måste nästan komma loss från rävursvansspelsbutiken bara för att få prova det där!
Do it! Short n sweet, som hittat för en stressad blivande rollspelsmiljonär som behöver komma bort från järnåldern för en stund.

Korpa

Umenörd
Krille;n82375 said:
Jag måste nästan komma loss från rävursvansspelsbutiken bara för att få prova det där!
En timmes speltid om du och dina 1-2 kamrater vill låna färdiga roller, upp till två om ni vill göra era egna henge. :)