Same procedure as last year...
A
Yeah!! Ye ready fer some stompin'?
B
På torsdagen ska jag och resten av det fina lag KOKOS (Kalasjnikov Och Kamrater Och Simon) ta SKuD-bussen upp i vanlig ordning. Efter att vi köat, bokat in oss i en sovsal någonstans på de övre våningarna i Norra, packat upp etc. så blir det kanske lite lätt gejmande i sovsalen samtidigt som vi förstås underhåller resten av dess befolkning genom att spela några medhavda skivor och flasha vår senaste maskot. Sitter för närvarande och funderat på vad det ska vara för något i år - det krävs ju en värdig efterträdare till kålhuvudet Gunnar, kokosnöten Vladimir och vattenmelonen Josef.
Fredagen ska för min del bli en lugn dag av strövande, upptäckande och gående i affärer fram till tiosnåret då det är dags att lira Kompaniet. Under lördagen blir det däremot kutande av i Guranga (Revolutionsarmén ftw), och en timme därefter mer rollspelande i Thé D'Menthe. På söndagen blir det väl till att packa ihop, gå på avslutningen, ha eftersnack med utkorande av årets Rambo (de tidigare årens sådana har varit
jag och
Roger) med mera.
... och då har jag inte ens nämnt alla skumma spel vi ska spela i kafeterian, alla nya, knäppa människor vi ska träffa, alla grejor vi ska köpa - minns förra året då valet för en av oss stod mellan mat och en komplett uppsättning Zombies!!! (han valde helt rätt
) - och alla mikropizzor vi ska skölja ner med Jolt - för att inte tala om att spela in konstiga mobilfilmer under tankpausen på vägen upp, och så de nattliga flumdiskussionerna...
Utan konventsliv inget liv, helt enkelt.