Nekromanti [GothCon] Lag sökes till Symbaroum!

Caspen

Veteran
Hej!

Jag har stora planer på att prova på Symbaroum på Gothcon i April men inga av mina vänner ska dit!

Finns det nån grupp där ute som tänker spela detta ascoola spel och har en liten plats över till mig hakar jag gärna på! Jag kan vilken dag och vilken tid som helst under konventet. Har spelat lite olika rollspel de senaste åren och spelar D&D och Mutant år Noll för tillfället, så jag anser mig som ett fullt kapabel rollspelare och jag är dessutom jättetrevlig ;) Har tyvärr inte fått spela något Symbaroum alls än vilket är jättetråkigt.

Om det inte finns nån grupp där ute så kanske det finns fler ensamma människor som jag och då kan ju vi med vår gemensamma styrka bilda en grupp istället! :D

Tack på förhand!
Frida

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Välkommen till forumet! Låter ju lite trist att inga av dina vänner ska dit men det betyder väl bara att du kommer hinna skaffa extra många nya.

Jag har tänkt på att kanske testa Symbaroum också så det är väl lika bra jag anmäler intresse ifall det blir aktuellt att plocka ihop en grupp.

Caspen

Veteran
Tackar! Jo men exakt så! Så länge man kan hitta andra som är pepp är det inga problem.

Intresset ser lite svalt ur för tillfället men än är det inte över! Jättekul att du är intresserad i alla fall! Om vi bara kan bli 3 st så har vi en "godkänd" grupp skulle jag tro. Ska se om jag kan hitta andra ställen att fiska runt lite på ;)

VildKatt

Warrior
Jag kan vara med! (Edit: Om jag får!)
Tider jag kan:
Fredag 10-15
Och båda tiderna på lördag. :)
(Är dock lite ringrostig - har inte spelat bordsrollspel på ett par år!)

DeBracy

Det ser ut som jag har en fjärde spelare på kroken. Inte hört än om det är nåt särskilt pass som funkar bättre för henne.

En till så har vi full uppsättning äventyrare!

Björn den gode

Swashbuckler
Nu vill jag inte spoila det roliga, men ni vet om att föranmälan (vilket brukar vara det som en behöver göra för att anmäla ett rollspelslag) gick ut 15de Februari? Så kontakta arrangörerna separat kan nog vara ett alternativ ifall ni vill ha någon chans att få spela, alternativt hitta en spelledare också då och höra om ni kan sno äventyret (eller låta den bygga sitt eget).

DeBracy

Äsch, det är väl okej om nån spelar rollen som klarsynt realist nån gång då och då. Får se om det går att sätta VildKatt på det där, hon brukar vara bra på att trixa och fixa. Reservplanen kanske är att kidnappa IcarusDream som spellett Symbaroum på hemmaplan och tvinga honom att köra ett litet äventyr för oss.

DeBracy

Datasystemet gnäller inte det minsta mot att anmäla ett lag ens nu, men jag har mailat ansvarig för anmälningar för att höra hur det ligger till. Återkommer när jag vet något.

DeBracy

Svar från ansvarig: det är bara att köra på! Jag har varit fräck och anmält oss till fredagspasset 10-15, för det var färst anmälda då. Jag skickar ut lagnamn och lösenord till oss intresserade och hoppas jag inte varit opassande framfusig.

Caspen

Veteran
Haha jaaaaaa! SÅ HIMLA PEPP! Förträffligt underbart framfusig skulle jag vilja säga! ;D Det blir superbra!

Du är varmt välkommen in i gruppen Vildkatt, inga problem!^^

Tack för verklighetsförankringen, Björn den gode :) Hade ingen kolla på det så det var ju bra att någon sa det^^

DeBracy

Haha jaaaaaa! SÅ HIMLA PEPP! Förträffligt underbart framfusig skulle jag vilja säga! ;D Det blir superbra!
Puh! :)

Jag, VildKatt och icke-forumit E som också vill spela med oss kommer förresten vara på GothConpuben på torsdag kväll. Det är lite tradition sådär bland forumfolk. Jag bara nämner det och lämnar en länk till anmälning/info så kan du kolla om det är nåt som låter skoj.

Caspen

Veteran
Ja är vi bara 4 så kan vi allt klämma in en till :) detta är ju trots allt ett lag för alla ensamma där ute ;)

Caspen

Veteran
Puben låter hemskt trevligt btw, ska kolla när jag kommer med tåg på torsdagen :D Räkna med mig^^

DeBracy

Jag skickar lagnamn och lösenord till dig kloptok. Välkommen ombord!

Caspen

Veteran
Åh värsta fina laget vi fick nu med 5 pers och allt! Klockrent med ett gäng främlingar som möts i skattletarlägret och som som går ihop för att leta skatter i Davokars mörker ;)