Nekromanti [GothCon] Old School-Hörnan

chrull

Stockholm Kartell
STOCKHOLM KARTELL presenterar OLD SCHOOL-HÖRNAN!

Kom och spela rollspel med nygammal känsla hos oss i Vasa 315/316.
Jag, kloptok eller Stövelkatten kan leda dig eller er igenom utforskandet av till exempel glömda dalar, bortglömda kryptor, förbjudna tempel, minst två pyramidliknande byggnader som plötsligt rest sig upp ur en sciencefantasyöken eller kanske bara lite kammarspel på ett värdshus.
Regelsystemen varierar men de är nästan alla moderna varianter av det allra första rollspelet.

När: Vi kör FRE-LÖR under dag och kväll.
Hur: Drop-in! Så dyk upp ensam eller i grupp och säg att ni vill spela. Vi löser resten. Inga förkunskaper eller prylar behövs.
Ta med en kopp så bjuder vi på kaffe!

Hjärligt välkomna,
STHLM KRTLL

Björn den gode

Swashbuckler
Fast.. indierummet brukar ju ha te, jag har svårt att se hur kaffe skulle kunna slå det. Men förutom det så verkar det coolt, jag har länge velat pröva osr så ska försöka få tid att titta förbi.

Sapient

Swashbuckler
Te är ju en mer komplex och subtil dryck. Alltså ganska bortkastad om du behöver säkerhetsnålar för att fästa ögonlocken i uppfällt läge.

Således, du tar en tur till OSR-rummet för att fylla venerna med koffein (när den kroppsliga missfärgningen av allt kaffe du druckit når upp till naveln, ungefär, så är du pigg igen). Och då kan du studsa upp för trappan, fem varv runt gården, och sen bort till Indierummet för en slurk te.

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Jag har för mig att de tu skulle vara placerade bredvid varandra i den "nya" byggnaden.

Lukas

Mannen i Gult
wilper;n230503 said:
Jag har för mig att de tu skulle vara placerade bredvid varandra i den "nya" byggnaden.
JA men även om eventen delar lokaler så betyder inte det att vi måste prata med varandra.

RasmusL

Champion
Björn den gode;n230469 said:
Fast.. indierummet brukar ju ha te, jag har svårt att se hur kaffe skulle kunna slå det..
Jättekonstigt uttalande, jag förstår inte ens vad han menar. Är det någon annan som förstår?

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
RasmusL;n230528 said:
Jättekonstigt uttalande, jag förstår inte ens vad han menar. Är det någon annan som förstår?
Ja. Men som filosofen Stenmark sa: Hä löns int förklar för den som inte begrip nåt ...

RasmusL

Champion
DeBracy;n230533 said:
Ja. Men som filosofen Stenmark sa: Hä löns int förklar för den som inte begrip nåt ...
Ah, du tänker inte på den här gamla godingen då?

Hellzon

Långsamma Vargen
Lukas;n230523 said:
JA men även om eventen delar lokaler så betyder inte det att vi måste prata med varandra.
2097;n230524 said:
Vadan denna enmity for thy kindred!??!
Jag ser framför mig hur chrull och Vicotnik bistert sitter vid varsin röd telefon. Ifall en kris skulle uppstå och stormakterna måste prata.

chrull

Stockholm Kartell
Själv hoppas jag på att rummen Vasa 315/316 (som alltså OSH och IR delar) ligger mittemot varandra. För då kan jag och Vicotnik stå i varsin dörröppning, jag med en kopp kaffe, han med en kopp te, och blänga på varandra.

I så fall är det allt han och jag gör det här konventet...

Mer seriöst så bjuder Old School-Hörnan i år på äventyr skrivna av oss själva och andra. Till exempel kommer man kunna spela tre äventyr som nära på är plankade direkt från TV-serien He-Man från 1982. Eller ta reda på vad som hände i Norwich 1625. Eller Münster 1536. Och mycket mer.

Vicotnik

Den onde
Staff member
chrull är du snäll så kan jag till och med bjuda på en kaka eller två till kaffet. :)

Med det sagt så har jag bakat lite kakor som jag kommer ha med mig ner och bjuda på. Hoppas bara de inte går sönder på resan ner.

Sapient

Swashbuckler
chrull;n230688 said:
Själv hoppas jag på att rummen Vasa 315/316 (som alltså OSH och IR delar) ligger mittemot varandra. För då kan jag och Vicotnik stå i varsin dörröppning, jag med en kopp kaffe, han med en kopp te, och blänga på varandra.
Nej, bättre om de ligger i fil, i en ganska trafikerad korridor. Så ni måste ta ett kliv ut, sen vända er mot varandra.

Sakta upptäcker de andra i korridoren att stämningen ändrats. De vädrar fara och ser sig om. Sen skyndar alla åt sidan. Några flyr in i närbelägna rum och begår improvisationsteater hellre än att stanna kvar...

Also, jag laddar ned musiken till "den onde, den gode och den fule" så jag kan spela den på telefonen när ni står där och blänger på varandra. :)

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Sapient;n230779 said:
Also, jag laddar ned musiken till "den onde, den gode och den fule" så jag kan spela den på telefonen när ni står där och blänger på varandra.
Den filmen heter tydligen »Den gode, den onde och den fule« nu för tiden – för att ha samma ordning som den engelska titeln.

Vilket är helt kajko då det är bättre flyt i den gamla svenska titeln, och den engelska titeln har ändrat ordningen ifrån den italienska originaltiteln (Il buono, il brutto, il cattivo: »Den gode, den fule, den onde«).

luddwig

Lawful evil
Jag hoppas att det kommer att finnas gediget med kartor och skyltar på plats så att man inte hamnar fel.

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
luddwig;n230884 said:
Jag hoppas att det kommer att finnas gediget med kartor och skyltar på plats så att man inte hamnar fel.
Alltså, när det gäller kartor till old school-rummet så får man ju ha med eget rutpapper och rita själv.

Sapient

Swashbuckler
luddwig;n230884 said:
Nja, det finns. Men det kräver ju lite annan metodik. För att få tag på den officiella kartan, måste du gå på GothCon-puben, gå fram till den gamla mannen i kåpa längst in i lokalen och erbjuda honom guldpengar för att få den...