Nekromanti [GothCon] Old School-Hörnan

pappa

STOCKHOLM KARTELL
DeBracy;n230889 said:
Alltså, när det gäller kartor till old school-rummet så får man ju ha med eget rutpapper och rita själv.
Och det tar minst 10 minuter att gå 120 fot så det gäller att man inte går vilse, då kanske man missar hela skiten.

Sapient

Swashbuckler
DeBracy;n230889 said:
Alltså, när det gäller kartor till old school-rummet så får man ju ha med eget rutpapper och rita själv.
pappa;n230895 said:
Och det tar minst 10 minuter att gå 120 fot så det gäller att man inte går vilse, då kanske man missar hela skiten.
Och var tjugonde minut måste du rulla tärning och se om det dyker upp 1T6 friformare som kommer prata sönder dina öron om fördelarna med att köra utan regler eller spelledare...

luddwig

Lawful evil
Hm. Så hela GothCon är ett hexcrawl? Jag måste anpassa min packning. Liten spegel, krita, kofot...

Sapient

Swashbuckler
luddwig;n230916 said:
Hm. Så hela GothCon är ett hexcrawl? Jag måste anpassa min packning. Liten spegel, krita, kofot...
Tre meter trästav, 15 meter rep...

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
luddwig;n230930 said:
Som byggsats så att jag får med den på flyget.
Äsch, ta en yxa bara så kan du fixa pinnen på plats. Mycket enklare att få med på flyget!

Sapient

Swashbuckler
"Ursäkta, är det här en yxa i ditt handbagage? Det ser ut som en yxa..."
"Ja, jag fick ju inte med mig en tre meter lång trästav."
"Vad ska du med en sån till?"
"Ja, det kan finnas fällor tex. Hur skulle du göra om du var i en skola och misstänkte att det var ett armborst riggat på andra sidan dörren?"
"Så du är lärare alltså? Och allt vi läst om hur hemskt det är i skolan är sant? Hmm, du får ta med dig yxan då. För den här gången..."

luddwig

Lawful evil
DeBracy;n230935 said:
Äsch, ta en yxa bara så kan du fixa pinnen på plats. Mycket enklare att få med på flyget!
Jag har tänkt tanken men vill inte bli tagen av polisen. Gissar att risken är rätt stor om jag traskar omkring i någon park, muttrande på en för göteborgare obegriplig dialekt och med en yxa i högsta hugg.

Sapient

Swashbuckler
luddwig;n230953 said:
Jag har tänkt tanken men vill inte bli tagen av polisen. Gissar att risken är rätt stor om jag traskar omkring i någon park, muttrande på en för göteborgare obegriplig dialekt och med en yxa i högsta hugg.
"Men föö helvete, Glenn Klang, ser du ente att kisen där, han går med enna yxa i handen? Nu e de vi som kallar in Nasjonella insatsstyrkan direkt!"
"E du go eller, Glen Kling, du vet la att de e sån där GothCon i stan denna veckan, så den goe kisen han nog bara en sån där lajvare..."