Och all annan återkoppling
Måste börja med ett stort tack till forumfolk som hjälpte till med scenariot: w176 och BobbyMagikern som spelledde, Boloch som speltestade spelledarbytena som sl och Jonas Karlsson (Ferry?) och Arvidos som speltestade. Tackar och bullar till er!
När det gäller andra scenario utifrån speltester och läsningar:
Dold kärlek; jättekul att spela, ska eventuellt lura Kurragömmaklubben att köra igenom det med dem post con (om de inte hugger den spelledare som hade med scenariot hem), humorn som folk har komenterat över tyckte jag fanns i potensialen, men jag uppskattade att det inte var ett måste. Enda grunnandet efter läst Fenixscenariot är om förbjuden homosexualitet är medvetet valt tema för Noir?
Kompaniet: bra traditionellt scenario vid första utkast, enda som jag önskade mer av var karaktärerna (men det ordnades säkert till konventet), bra plott, skön miljö, fick mig sugen på Götterdämung som spel/värld.
Te de menth: alfaspeltestat, hörde att en hel del ändrats, men kanonupplägg och så snygga saker. Kurragömmaklubben härskar när det gäller design (och nöjd ägare av en Hastuvimpel från MSM), enda att klaga på är att de inte kunde stava till te
Och så Bröderna Stursh (som jag självkalrt gärna tar spelar och spelledarkomentarer på): Spelledarrotationen fungerade smidigt, förhoppningsvis fick spelarna känslan av tre akter med sina egna känslor (men lite av det tappades nog i att folk distraherades av bytena), det gav en uppfriskande känsla som spelledare och roligt med variationen mellan grupperna. På bedömningsnivå var det jätteintresant att höra hur olika grupper klickade med olika spelledare.
Scenariot hade för mycket lullull, 20 sidor sceanrio, 30 sidor karaktärer och 30-talet sidor handouts ser opedagogiskt mastigt ut när det kommer till spelledarna, även om mycket bara är stämningsgivare...
Och humor blandat med skräck är svårt att balansera, lätt att ena tar över. Men när det funkade och man fick se clownerna sätta i halsen, eller ledningen panika osv, så fint och bra.
-Gunnar
Måste börja med ett stort tack till forumfolk som hjälpte till med scenariot: w176 och BobbyMagikern som spelledde, Boloch som speltestade spelledarbytena som sl och Jonas Karlsson (Ferry?) och Arvidos som speltestade. Tackar och bullar till er!
När det gäller andra scenario utifrån speltester och läsningar:
Dold kärlek; jättekul att spela, ska eventuellt lura Kurragömmaklubben att köra igenom det med dem post con (om de inte hugger den spelledare som hade med scenariot hem), humorn som folk har komenterat över tyckte jag fanns i potensialen, men jag uppskattade att det inte var ett måste. Enda grunnandet efter läst Fenixscenariot är om förbjuden homosexualitet är medvetet valt tema för Noir?
Kompaniet: bra traditionellt scenario vid första utkast, enda som jag önskade mer av var karaktärerna (men det ordnades säkert till konventet), bra plott, skön miljö, fick mig sugen på Götterdämung som spel/värld.
Te de menth: alfaspeltestat, hörde att en hel del ändrats, men kanonupplägg och så snygga saker. Kurragömmaklubben härskar när det gäller design (och nöjd ägare av en Hastuvimpel från MSM), enda att klaga på är att de inte kunde stava till te
Och så Bröderna Stursh (som jag självkalrt gärna tar spelar och spelledarkomentarer på): Spelledarrotationen fungerade smidigt, förhoppningsvis fick spelarna känslan av tre akter med sina egna känslor (men lite av det tappades nog i att folk distraherades av bytena), det gav en uppfriskande känsla som spelledare och roligt med variationen mellan grupperna. På bedömningsnivå var det jätteintresant att höra hur olika grupper klickade med olika spelledare.
Scenariot hade för mycket lullull, 20 sidor sceanrio, 30 sidor karaktärer och 30-talet sidor handouts ser opedagogiskt mastigt ut när det kommer till spelledarna, även om mycket bara är stämningsgivare...
Och humor blandat med skräck är svårt att balansera, lätt att ena tar över. Men när det funkade och man fick se clownerna sätta i halsen, eller ledningen panika osv, så fint och bra.
-Gunnar