Nekromanti Gothcon vad rekommenderas?

MrG

Swashbuckler
Re: Om Dä va bättre förr

Genesis said:
Jag har tittat igenom några av arrangemangen snabbt nu, och ser att det skall liras jeepform. Det intresserar mig väldigt mycket. Som tur är behöver man inte anmäla sig till det.
Intressant val, speciellt som du inte ville testa rollspelsbarens trebegreppsimpro, men det mer pretto och mer rälsade jeepandet funkar (det sista personlig åsikt efter bara prövat deras verk en gång, så jag kan ha hel fel)

-Gunnar

MrG

Swashbuckler

Krille said:
Japp, det är en repris från SSK. Eftersom SSK var rätt litet var det inte så många som spelade det, och dessutom är SSK på andra sidan Sverige, så vi känner att vi kan köra det på GothCon utan problem.
Inget fel med repriser, jag ska själv någon gång återanvända Gentelmännen utan skuggor från SSK. Men om jag i alla fall lekte med tanken på att kunna spela saker, kunde jag leka med tanken att jag gjort det på tidigare konvent också ;-)

-Gunnar

Genesis

Ni dés ni maître

MrG said:
Intressant val, speciellt som du inte ville testa rollspelsbarens trebegreppsimpro, men det mer pretto och mer rälsade jeepandet funkar (det sista personlig åsikt efter bara prövat deras verk en gång, så jag kan ha hel fel)
Ville jag inte? Jag försökte ju få till lir med dig i rollspelsbaren på SSK en massa, men det blev aldrig av.

Med jeepform är det mest teknikerna och ämnet som intresserar mig. Rälsandet kan mycket väl komma att irritera mig, men det återstår att se. Och att det är mer pretto verkar du försöka anföra som ett argument mot jeepform, vilket jag inte fattar alls. Mer pretto = bättre, såklart.

MrG

Swashbuckler

Genesis said:
Ville jag inte? Jag försökte ju få till lir med dig i rollspelsbaren på SSK en massa, men det blev aldrig av.
Minns bara att du snattade en grupp och gick för att spela annat med dem ;-) Men du är hjärtligt välkommen tillbaka (även om jag nog inte hinner vara i baren själv).

Genesis said:
Med jeepform är det mest teknikerna och ämnet som intresserar mig. Rälsandet kan mycket väl komma att irritera mig, men det återstår att se. Och att det är mer pretto verkar du försöka anföra som ett argument mot jeepform, vilket jag inte fattar alls. Mer pretto = bättre, såklart.
Då låter det ju helt perfekt (ev. undantaget rälsande, men tror inte det om det här scenariot).

-Gunnar