wilper
Gubevars en rätt produktiv människa.
Foldertexterna var lite varierande. Arrar du något coolt? Berätta om det! Ser du något coolt?
Kom och testa spel från rollspelshobbyns tidiga dagar eller något av de många moderna spel som inspireras av dem i det som kallas Old School Renaissance. Utforska vidsträckt ödemark, leta skatter i uråldriga grottor, mystiska tempel eller på hemsökta gårdar.
Dyk upp hos oss i Old School-Hörnan ensam eller i grupp. Äventyr och spelledare finns på plats!
Betyder det här att jag som smutsig Indie-hippie slipper se några arroganta OSR-gubbar i indierummet i år?kloptok;n220197 said:I Old School-hörnan – som är ett separat arrangemang i år
*undviker att skriva ett högst ironiskt svar om snobbiga indie-hipsters och avdankade OSR-gubbar som någon skulle kunna ta på allvar och bli irriterad över*Lukas;n220232 said:Betyder det här att jag som smutsig Indie-hippie slipper se några arroganta OSR-gubbar i indierummet i år?
Pilzemans musikalgäng skall sätta upp någon sorts Star Wars Steampunk-grej. Jag var bombsäker på att de skulle framföra mästerverket på GC, men jag hittade inget om det på hemsidan.krank;n220250 said:Halv-OT:
Finns det några coola föreläsningar eller andra arrangemang man inte borde missa? Jag hittar typ ingenting sånt på hemsidan.
Vimes;n220246 said:OSR är väl mycket mycket mer hipster med sin vurm för retro och autenticitet å ena sidan och estetik å den andra, än indie någonsin varit.
Skysstkloptok;n220197 said:I Old School-hörnan – som är ett separat arrangemang i år – kommer vi att spela OSR från fredag morgon till lördag natt. Det är drop-in som gäller och regelmässigt blir det blandade OSR-system (kommer till exempel finnas möjlighet att testa senaste svenska tillskottet i genren – Svärd och Svartkonst). Utöver allmänt spelande finns det vaga planer på någon sorts lagtävling med en hyperdödlig domedagsdungeon men jag vågar inte lova något i dagsläget. Jag, chrull och Stövelkatten arrar.
Kopierat från arrangemangsfoldern:
[/SIZE][/I][/FONT][/COLOR]
Jag är både gubbe och lite arrogant. Jag tänkte visa mig bland er smutsiga indie-hippies en del Jag hoppas att DeBracy ska känna sig manad att ta med födelsedagspresenten jag gav honom och spela med mig och några till. Det platsar hos er.Lukas;n220232 said:Betyder det här att jag som smutsig Indie-hippie slipper se några arroganta OSR-gubbar i indierummet i år?