Musikalen Skyarnas Krig kommer mycket riktigt sättas upp på GothCon! Den kanske inte hade kommit upp när Wilper letade, men nu finns den på GC-sidan också.
http://www.gothcon.se/xli/innehall/arrangemang#/id/338
Det är Star Wars, fast steampunk, med Eps 4–6 nedkokade till 2 timmar musikal. Ungefär hälften av scentiden är musiknummer, bland vilka vi hittar höjdpunkter som "Det är en fälla" och (spoiler) "Jag är din far".
Ensemblen är en blandning av folk som synts i
Doktor Avskyvärd förra året, i
En shoggoth på taket för tre år sedan, och nya rekryter. Jag själv spelar Automaticus 3B, den helautomatiske butlern (
cf C3PO).
Det är gratis för GothCon-besökare, men eftersom vi också säljer biljetter till icke-konventare får GothCon en viss kvot garanterade gratisbiljetter till varje föreställning, som går att boka via anmälningssystemet. Den som inte bokat en sådan går fortfarande in gratis, men då är det i mån av plats, med förtur till icke-konventare som ju betalar inträdet. Men ni kan vara lugna – även om vi hoppas på lite fler besökare än förra årets musikal, så tror jag ändå inte att det blir helt fullsatt. Men vill du vara helt säker på att få plats en viss föreställning så boka!