Jodå, det var ett trevligt konvent. Träffade en del forumiter som man kände igen från andra ställen, och sedan träffade man en hel del nya som man inte träffat tidigare. En hel del socialt umgänge. Några av de personer man träffade: Krille, Björn Hellqvist, Foggmock, Yassilus, Chrull, Ymir, Illern, Dnalor, Arvidos, Härolden, Nicole och hennes make...
För egen del blev det bara brädspel och lite kortspel. Försökte få plats i ett lag i Västmark. Detta gick då det fanns ett lag som var en man kort, men det visade sig att de var en spleledare kort på det passet så tji fick vi vad gällde att spela.
Deltog i teckningstävlingen, men lyckades inte placera mig.
Spelade Settlers of Catan. På 3 omgångar kom jag på 4:e, plats, 4:e plats och 4:e plats. Så jag kom definitivt sist på det bordet.
Nåväl, spelade sedan Ricochet robot. Kul spel, men jag behöver träna mer. Där gick det något bättre... I kvalet för Carcassone lyckades jag ta mig till semifinalen, som gick samtidigt som mitt kval i roborally. I Carcassone var det en duell först och där klantade jag mig och skänkte bort en en stad värd 66 poäng. Förlorade dock bara med 42 poäng. Hade som plan att spela både Carcassone och Roborally parrallelt, men hann beta av Carcassone under tiden arrangören för Roborally hade regelgenomgång.
I Roborally hamnade jag på totalt -15 poäng och hann precis ta flagga 2 (av 6). Hade vi haft 5 minuter till hade jag nog lyckats ta flagga 3 med.
Hann även med att spela lite Spank the Monkey, lite Fluxx och ett parti Go samt lite Mah-Jong.
De enda rejäla minusen var att A) jag inte hade råd att köpa några saker, då det fanns en hel del intressant. Prioriterar mat under resten av månaden. Lite fegt, men nödvändigt. B) Jag åkte på världens huvudvärk och fysiskt illamående på lördagsmorgonen, var som om jag hade ägnat fredagen åt förtäring av en mångfalld av alkoholhaltiga drycker, men så var inte fallet.. Huvudvärkstabletter är ett måste i packningen på konvent har jag märk sedan jag förförra året gick hela Lincon på Alvedon som febernedsättande.
editerat: rättat olika stavfel.
/Ulfgeir