Nekromanti Gothconpub 2009 + rollspel.nu 10 år

Helmgast
Skärtorsdagen den nionde april är det dags igen - Gothconpuben arrangeras av Shaguliterna för fjärde gången. Samma plats som senast, Focus på Chalmers. Hemsida för anmälan och mer info är under utveckling och lär komma upp under veckan.

Länk till anmälningssida: http://gothconpuben.blogg.se

Dessutom kommer det finnas tårta för att fira att rollspel.nu har fyllt tio år (även om det var ett tag sen). Vidare information kommer snart, men se till att redan nu boka upp det bästa Gothconarret!

Väl mött, Shaguliterna genom Anton / avatarex.

Pilzefrau

hon/henne
Jag har ingen koll på hur det här funkar så: är det en vanlig pub, dit forumiterna bestämmer sig för att gå, eller är det en loka som forumiterna bestämmer sig för att använda som pub? Och den springande punkten, kommer det någon åldersgräns? Jag är inte äldre än 17 år, tyvärr.

ripperdoc

Myrmidon
Det är ingen vanlig pub, utan något som anordnas av forumiter för forumiter och normalt tror jag det är 18-årsgräns tyvärr. Det beror på Chalmers regler, men avatarex vet nog mer exakt vad som gäller.

Helmgast
Det är en lokal som används som pub då och då, bland annat den årliga Gothconpuben. 18-årsgränsen gäller, men Gothconpuben är en sån inarbetad tradition nu så det kommer en ny chans för dig nästa år. Ses då (och kanske på Gothcon i år).

Helmgast
Anmälningssida kommer snart, det är så att vår gamla hemsideskonstruktör (marcuslinder) inte kommer vara med i år och Ezping Orm ska istället knåpa ihop nåt.

Johan K

Gammal & dryg
Humm, hoppas verkliten man kan komma till puben iår.
Det hade ju varit najs att spela spel & ta en öl med forumiter.

seinet

Swashbuckler
Det är härligt att det finns folk som driver traditionerna vidare. Förresten vill vi ha fiskdamm på 10-årskalaset med!

Jag kommer försöka lura dit så många intresserade jag känner, det lovar jag!

/Seinet Wintermute - Skall på två spelkvällar nästa helg

Ezping Orm

Hero
Re: Vägbeskrivning

Nu finns vägbeskrivningen upplagd här för er som inte har varit där tidigare eller varit för fulla för att minnas vägen.

Mvh
Jonatan

Svarte Faraonen

ром и смерть

Jag tackar så mycket för tillställningen! Professionellt jobbat när ni tog hand om mig och Bearnie efter vårt handgemäng också. :gremwink:

seinet

Swashbuckler

Ni gjorde upp på utsidan hörde jag Bearnie säga, han påstod att han vann men varken du eller han hade några blåmärken eller spruckna läppar på fredagen. Hur löste ni konflikten?

krank

Går ondskans ärenden

Seinet said:
Ni gjorde upp på utsidan hörde jag Bearnie säga, han påstod att han vann men varken du eller han hade några blåmärken eller spruckna läppar på fredagen. Hur löste ni konflikten?
De gjorde väl som sanna rollspelare - rullade en tärning, adderade sina färdighetsvärden, och ansåg att högst vann...