Nekromanti Gothconpub!

Helmgast
Iår anordnar Shaguliterna sin tredje Gothconpub! Det blir som förut, fast med rikare ölutbud, mer mättande mat och fler spel. Den stora skillnaden är dock att vi håller öppet hela konventet så att folk närhelst de vill ska kunna ta en öl eller whisky som avkoppling från spelandet.

Eller, nej det vore nog en dum idé. Liksom tidigare år har vi öppet från klockan sex på skärtorsdagen (iår infaller detta den 20 mars) och stänger mot kvällen när det känns rätt.

För dom som inte varit på Gothconpub tidigare, så är det ett klart värt arrangemang att gå på. Förutom billig öl brukar det även finnas där även en stor mängd rollspelskändisar där, såsom Marco Behrmann och Kim Vässmar + en drös andra välbekanta människor från forum.rollspel.nu. Ett bra tillfälle att lära känna folk på helt enkelt.

Mer information, med anmälningssida kommer i helgen, nu är ni iallafall förvarnade.

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
En öl under konventet...

Jag följer podcasten Fear the Boot, och just nu så håller de på att göra ett eget konvent. Spriten verkar central i de amerikanska konventen. Typ, de går dit för att supa, spela dungeons i stora salar och titta på flickorna som är där för cosplaytävlingarna.

De verkar ha rätt trevligt, även om det snarare är fylleslag än de stillsamma aktiviteter som jag sett på våra konvent.

ripperdoc

Myrmidon
Cosplay!

Varför har ingen anordnat kvinnliga cosplaytävlingar på GothCon då? Vadan denna världsomkastande miss? Jag kräver svar av arrangörerna!

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Re: Cosplay!

Och varför har inte rollspelsförlagen monterbrudar? :gremsuck:

Big Marco

Läskig
Coolt, nu när jag är officiellt en kändis så skall jag börja kalla mig för "Rollspels-Marco". Det blir asbra på McDonalds exvis.

"Tjenare, det är jag, Rollspels-Marco, kan inte jag få en plusmeny gratis?"

Undra om det innebär att jag får gräddfil på Spybar och kan umgås med Robinson-Robban, Big Brother-Caroline och Baren-Meral?

(jag är hedrad, tack Anton. =)

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Om kändisar och pubar

Coolt, nu när jag är officiellt en kändis så skall jag börja kalla mig för "Rollspels-Marco". Det blir asbra på McDonalds exvis.
Om du måste göra det är du ingen riktig kändis. En riktig kändis känner folk till utan något prefix.

A-kändis: Någon man faktiskt hört talas om.

B-kändis: Någon man faktiskt hört talas om, men behöver en påminnelse om varifrån.

C-kändis: Någon man inte hört talas om och därför behöver ett prefix framför. (Big Brother-Nisse)

Och nu har vi även D-kändisar som är så okända att man inte ens skriver ut namnet, utan bara kallar dem för "Deltagare i Bonde söker fru" på löpsedlarna.

On Topic: I år ska jag försöka att faktiskt dyka upp på Gothcon-puben.

/tobias

Eksem

Champion
"Undra om det innebär att jag får gräddfil på Spybar"

Nä, de gillar inte kändisar där. De gillar undernärda flickor och pojkar som har snören runt huvudet. Fast kokainet är kvar.

/Eksem, prova på Hells Kitchen

Foggmock

Myrmidon
Jag är så fett där.

Jag hoppas att Shaguliter (alltså, personer som är officiella medlemmar i Rollspel.nu's WoW-gille) får någon form av rabatt. :gremgrin:

Dimfrost

Special Circumstances
Jag hoppas att Shaguliter (alltså, personer som är officiella medlemmar i Rollspel.nu's WoW-gille) får någon form av rabatt.
Nej, bara folk som är gröna av alla parasiter de har i kroppen får rabatt. Hoppas jag.

Men jag kommer nog, däremot. Jag har faktiskt tänkt att åka på GothCon i år för första gången på länge. :gremsmile:

/Dimfrost

Ulfgeir

Swashbuckler
Riktning i vägens förlängning mot puben... Jag kommer ty det var skoj förra året så det blir en repris. :zeppelinare: :tekopp:

/ULfgeir

Johan K

Gammal & dryg
Då kanske man ska ta & masa sig dit, iår då...
Jag menar, öl är gott & spel är kul. Speciellt med dem man känner. Måste bli ett bra kombo !!

Svarte Faraonen

ром и смерть
Jag kommer, liksom tidigare år, besöka arrangemanget. Nu när jag dessutom kan hitta i Göteborg och inte riskerar att gå vilse om jag delar en flaska vodka med Zorbeltuss igen finns det mer anledning än någonsin.

Marcus J

Hero
I'll be there!

I år så hittar jag dessutom på Chalmers så att jag slipper irra runt och leta efter Focus i en timme.

/Marcus som antog att det blir samma lokal som förra året

Helmgast
Focus i år igen

Jajemen, det blir samma lokal som de senaste två åren, det vill säga Focus @ Teknisk Fysik. Och till er som inte hittar kommer jag fixa en illustrerad vägbeskrivning från såväl Gothcon som Kapellplatsen. Senare.

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Re: Focus i år igen

Fixa en fin vägbeskriving för hemvägen också, så man slipper gå baklänges på fyllan. :)

seinet

Swashbuckler
Re: Focus i år igen

Alternativt anordna sovsalar för GothCon-pubgäster på stället.

Fan, för en gång skull kommer jag inte vara Göteborgare på årets GothCon. Jag skall ju bli medlem i Stockholms-maffian med ett undantag, jag kommer troligtvis behålla min lägenhete i Göteborg så jag har en härlig skön 120-säng att sova i.

/Seinet Wintermute - Blir stockholmare på måndag.

Boldtaar

Warrior
Kommer till Gothconpub.

Men tyvärr som kommer jag dock bara vara med på GothCon på fredag då jag jobbar 12 timmars pass både lördag och söndag :gremmad:

Jonas Ferry

Swordsman
Re: Om kändisar och pubar

C-kändis: Någon man inte hört talas om och därför behöver ett prefix framför. (Big Brother-Nisse)

Och nu har vi även D-kändisar som är så okända att man inte ens skriver ut namnet, utan bara kallar dem för "Deltagare i Bonde söker fru" på löpsedlarna.

On Topic: I år ska jag försöka att faktiskt dyka upp på Gothcon-puben.
Ohh, både Rollspels-Marco och "Deltagare i Bästa rollspel 2007 enligt Fenix läsare" kommer på årets GothCon-pub! Gissa om jag kommer att vara där!

- Jonas