Nekromanti GothConpuben

Helmgast
Shaguliterna var ytterst nöjda med att få fortsätta RipperDocs tradition av en spelpub dagen innan Gothcon. Detta fortsätter vi med iår, på skärtorsdagen, den femte i fjärde. Platsen blir den samma som förr, Focus på Chalmers - Teknisk fysik, och mer info kommer efter vårt planeringsmöte på lördag.

Några önskemål om hur pubben kan förbättras? Mer Guinness?

ripperdoc

Myrmidon
Grejhöjt. Om jag inte vore så gammal och tandlös hade jag hjälpt till att arra :gremwink:

Foggmock

Myrmidon
Seconded!

...eftersom fokus inte ligger på att bli packad (dock trevlig bieffekt) ser jag gärna mer finöl, bra sällskaps/njutningsöl är Bombardier, Hobgoblin och Marstons Old Empire.

Blir det för svårt att fixa till oss finsmakare kanske ni inte blir jättesura om vi tar med oss ett par egna och sen köper mycket snacks istället? :gremwink:

MrG

Swashbuckler
Re: Seconded!

och jag vill lägga till Innes & Gunn till listan över bra fin öl

-Gunnar (som brukar inleda rollspelshelger med en "öl och macka")

seinet

Swashbuckler
Jag kommer dyka upp...

Någon arrangerad spelsession som även innefattar intag av alkohol skulle vara uppskattat tycker jag. Något i stil med "Blixtschack med snaps" eller något sådant (blixtschack med snaps innebär att man tar en snaps varje gång man slår eller får en pjäs slagen).

/Seinet Wintermute - Tog körkort idag

Helmgast

Det bästa är att ni mailar Gothconpuben (mail publiceras liksom övrig info efter mötet imorn) med önskemål om öl- och cidersorter. Staropramen är nog det enda vi vet att vi ska ha, resten beror på förfrågningar. Kanske mer brittisk finöl och torr cider, verkar vara wrnu-igt.

Foggmock

Myrmidon

Samtidigt får man inse också att brittisk finöl (bra namn!) passar långt från alla, plus att det är jäkligt dyrt jämfört med fulöl.

Enklast är väl om vi köper med oss eget och istället betalar inträde, eller om vi lämnar någon form av beställning till er som ändå ska till Systemet, så kan vi köpa det av er med tillbörligt påslag som med den andra drickan. Antagligen bättre om jag och MrG jämkar oss om nån sort ni kan köpa 10 av, eller så.

Helmgast

Det är ingen nödvändighet att beställa tio av en ölsort, eftersom svensk alkoholpolitik inte tillåter mängdrabatt på systemet. Gör ni en beställning så gör vi ett rimligt påslag, motsvarande det vi gör på Staropramen. En finurlig grej med Systembolaget är att allt man handlar där är på öppet köp. Skulle du lura mig att du vill dricka fyra Riddles county men bara dricker tre så säljer vi helt enkelt tillbaka den fjärde.

Ergo - filura ut en beställning.

Foggmock

Myrmidon

Det var inte mängdrabatten jag var ute efter, snarare enkelheten för er att glida in på Systämet, ta två plattor Staropramen, två plattor blask-cider, och just det, tio såna där mörka fan till Gunnar och Fogge...

Men visst, om ni tänker erbjuda faktisk service så ska jag fan skicka en beställning! :gremgrin:

seinet

Swashbuckler
Jag är på. Tar ju gärna tillfälle att helt bortom vett och sans irra runt i Götet igen.
Arrangörerna får väl ta och markera ut matställen i närheten och deras öppettider och priser på kartan som visar var kalaset håller hus så man slipper irra runt så mycket. Har för mig att jag fick agera lokal guide förra året ner till 7-Eleven.

Alternativt handla upp ett lager med pasta samt några burkar köttfärssås på burk (lång hållbarhet ifall det inte går åt).

/Seinet Wintermute - Storhandlade igår... på systembolaget :gremtongue:

Gardener

Champion
Jag är besviken! Sjävklart ska vi spela vårt eget spel Fluxx Drinking Game! GothCon-puben är ju nästan FDG:s hemmaställe, det var väl hemma hos RipperDoc som vi spelade det första gången efter du och jag jobbade på det över internet, och det var på puben vi spelade det första gången efter sista revisionen!

Jag kommer förhoppningsvis till GothCon och ska göra mitt bästa för att vara med på puben. Och om jag hittar min laminerade Fluxx Drinking Game så tar jag med det, fast jag kanske kan laminera ett nytt ex också...

Har för övrigt några ex kvar av Spelwebbens Speltestpack #1 som innehåller Fluxx Drinking Game till försäljning om nån är intresserad.

För övrigt vill jag säga att GothCon-puben är en väldigt trevlig tradition som borde köras inför fler konvent. Och Kartago bör brännas.

seinet

Swashbuckler
Det tar jag för givet att vi spelar. Det SKALL spelas, så är det bara.

Kanske dags för ett tillägg till reglerna vad gäller val av dryck och en tydlig definition av vad en "sip" är för något? En klunk öl är ju inte riktigt samma sak som en klunk sambuca-shot :gremwink:

/Seinet Wintermute - Skall lira lite Supreme Commander-demo snart igen

VildKatt

Warrior
Jag dyker upp, så som jag lyckades göra förra året!

Önskar Grevens cider i päron, är aldrig fel! Önskar mig egentligen starkare ting med, men eftersom vi inte är där för en billig fyllas skull, så låter jag det stanna därvid. XD

/Vildkatt, som inte dricker öl. Nej, det är sant, jag lovar!