Nekromanti Gräs

Targon

Hero
För ett par veckor sedan så började jag lotsa mina spelare igenom Sorgernas brunn. Trogen modulen lät jag dem bege sig från Camard ut på den Ashariska slätten i ösregn med Nimto som destination. Efter att ha beskrivit Asharinagräset fick jag frågan om detta gräs (som är högt, vasst och dessutom utgör jordbestarnas område) inte borde vika sig på grund av allt regn. Det enda svar som jag kunde få mig att leverera för tillfället var att gräset är så hållfast att det inte viker sig. Jag har nämligen svårt att föreställa mig Asharislätten som till stora delar nedplattad till följd av kraftiga regnfall. Eller...? Någon som kan upplysa mig om Asharinagräsents hållfasthet?

Mmm

Swordsman
Tja varken äventyret eller Asharien och Soldarn ger mycket till ledtrådar på den saken men man kan väl gissa att gräset nog lägger sig på vissa ställen. precis som vanligt gräs.

Vanliga åkrar med vete/korn eller annat brukar ju lägga sig fläckvis vid kraftiga sjufall. Asharinagräset är ju ganska högt om jag inte minns fel. Höjden på gräset borde vara relaterat till hur kraftigt gräset är. Kraftigare gräs - högre gräs. Om man antar att gräset blir så högt det bara kan med avseende på hur kraftigt de är så borde det påverkas lika mycket av regn och rusk som annat gräs som rimligen också blir så högt som det bara kan. Dvs om relationen är linjär.

/Mmm
So many assholes, so few bullets.
- Dirty Harry

Eva Florén

Swashbuckler
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
Vi kan väl tänka oss lite längre ändå. Bambu är väl en form av gräs (buske eller träd?) och har tillräcklig kraft att motstå kraftiga regnväder. Det hela hänger ju på dess konstruktion och grovlek och tänk då att detta gräs är kraftigare och har en nästan vedartad funktion i sig. Då borde gräset kunna stå pall för stormar om så är. Men det är bara en tanke.

Lady Silver Wolf

Mmm

Swordsman
Jo det stämmer. Gräsets konstruktion kan ju vara annorlunda så att det står emot vind och regn bättre. Jag antog att det var ett vanligt grässtrå fast större (bredare, högre) och vassare.

/Mmm
So many assholes, so few bullets.
- Dirty Harry