Nekromanti Grävlingar och myrpiggsvin (lång och weirdo)

Rosen

Myrmidon
Harn'te vart nån drömtråd här på över en vecka nu, så här är min.

Jag hade två drömmar inatt som jag kommer ihåg. Den ena var rollspelsrelaterad, en högoktanig actionhistoria i Wastelandsmiljö. Det hela handlade en stor stuga ute på en ö, som användes som mötesplats av motståndsmän mot en lokal smådiktatur. Huset var väldigt lämpat för det eftersom det var smockfyllt av dolda dörrar, mystiska gångar och trånga passager där man som minst väntade sig det.

Jag (vars identitet varierade lite; jag bytte ibland RP så att säga) och ett par personer till var där för att plocka upp ett meddelande, men den där lokale diktatorn hade samtidigt fått nys om stället och skickat dit sina thugs... Hela drömmen var rejält gory och det flög bly och granater som tusan (nazi-babes med raketgevär är jevligt coola, för övrigt). Vid ett tillfälle stannade t.o.m handlingen upp, varpå läget summerades med en body count. o_o

Storyn som sådan gick mest ut på att jag och de andra försökte ta oss levande ut därifrån genom det labyrintiska huset, medan diktatorns hejdukar var oss i hälarna och blod och köttstycken från olika SLP yrde omkring oss. Drömmen gav i all fall ett praktiskt tips som man kanske borde prova i spel nån gång -- om du ska fly genom trånga utrymmen och jagas av rakade wrestlers med spårhundar, medtag några grävlingar som du släpper lös i gångarna. Hundarna struntar totalt i dig sedan. (-:

En gång "försa" sig också en av SLP:na angående att drömmen utspelades i ett rollspelsscenario. Den sleazy fixare som ordnade fram vårt meddelande (strax innan han stötte på en av pullorna med raketgevär, fö) öppnade en byrå och drog ut en dold panel i sidan.
"Hemliga dörrar, lönnluckor, hela kåken är full av dom! När vi först kom hit var det i princip bara att säga att man drog i nåt så var det en där!"
Den man sa det till (istället för att bara utföra handlingen) var alltså SL.

Vi lyckades ta oss ut, till stor del tack vare sagda grävlingar, men av nån anledning bytte jag då genast RP och blev en ur kanonmaten på insidan; jag vaknade upp när jag tog för lång tid på mig att packa ner hemliga dokument, tittade ut i korridoren, och såg hur en nazibabe lyfte sitt raketgevär mot mig... (Nånstans i bakhuvudet noterade jag fö att händelsen i princip var en repris på den där sleazy fixarens dödsscen, och undrade om det betydde att jag nu spelade honom.)

--

Dröm #2 var mycket kortare men definitivt inte mindre bisarr. Jag satt och zappade kanaler på TV, när jag kom förbi ett program med en spritt naken ung kvinna som entusiastiskt pratade till kameran på bred brittisk engelska, stående ute på en solstekt savann.

Efter någon sekunds förvåning kände jag igen henne. Programmet hette 'Den nakna guiden' eller nåt, en sorts resemagasin som gick ut på att tjejen ifråga reste runt i världen utan en tråd på kroppen och gjorde reportage om exotiska (och rätt kinky) saker i de länder som hon kom till.

Den här gången var hon alltså i Afrika. Hon presenterade därefter en lika helnäck blond amerikanska, som berättade att hon var forskare och studerade en vild pygméstam som hade snott hennes kläder. I kid you not. De gjorde det tydligen med allt kvinnfolk de hittade i trakten; det framgick av programledarens fnissiga kommentarer att filmteamets sminkös, som befann sig någonstans bakom kameran, hade rönt samma öde...

I alla fall, de hade kommit in på vad lokalbefolkningen brukade hitta på för skoj här ute på savannen, och framåt skymningen tog forskaren med programledaren ut till en glänta i vegetationen för att hon skulle få testa en speciell lokal specialitet som inte är för vem som helst, nånting som minsann kräver sin qwinna för att klara. Nämligen...
Att ha sex med ett myrpiggsvin.

När de sa det kunde varken programledaren eller jag hålla oss för skratt. Hon ramlade gapflabbande ner i gräset, och jag vaknade.

--
Åke, som inte är säker men tror att den där stammen av klädtjyvar-pygméer kallades för 'etikerna'. En etik, flera etiker?

Johan K

Gammal & dryg
Haha !
Ok, de där drömmarna vart en anings bissara. Känns som de är lite mer bissara än vad mina är. Tyvärr så komemer jag nästan aldrig ihåg mina drömmar. Har bara en känsla av att de är mer eller mindre mysko..

Nightowl

Champion
Be afraid, very afraid...

...jag har drömt och cyklopiska städer djupt under vattnet och halvt skymtade cephalopoda gestalter där nere... :gremshocked:

Förutom de två senaste nätterna, då har jag haft frustrationsmardrömmar där jag jagat förkomna fakturor på jobbet.

Erik, detta betyder nog att Cthulhu får kvarskatt, eller?

haltageten

Dum inuti huvudet
Re: Naken på stan!(En dröm jag hade)

Här kommer en till lite psyco dröm.

Det är en solig lördag i mitten av sommaren. Familjen ska grilla oxfile och det behöver handlas lite persiljesmör. De ber mig gå iväg och handla på konsum. Glatt tar jag av mig kläderna och går iväg och handlar. Det är inget folk ute på gatorna utom en luffare med en kundvagn full med skabbiga kuddar och tomma ölburkar. Han har vitt skägg och taskig hy. Sen springer jag hem med ett kryddsmöret och ett paket margarin som jag tryckt ner i en grön vattenflaska. När jag nästan är hemma börjar det regna. Jag tar då på mig lite kläder. Sen kommer min kompis förbi i sin röda sportbil och skjutsar hem mig.

Sen lite senare så börjar jag drömma om att jag har blivit medlurad av ett par vänner, som jag inte känner, att vi ska göra inbrott och råna en jätterik gubbe som spelade i ett jättekänt rockband som heter Wenom. Fast man kan knappt läsa deras "namn" eftersom deras logga ser ut som en boll av taggtråd och taggbuske. Sen så har vi kommit in i hans jättestora hus och gått genom sex dörrar. Inne i det sista rummet finns det massa konsiga rep och vi måste välja ett av repen för att få så stor skatt som möjligt. Vi väljer ett rep, efter att en av mina vänner logiskt räknat ut att just det repet kommer ge oss massa med pengar. Vi drar i det och får nästan inget. Då kommer gubben hem och upptäcker oss. Han tar med oss ut på uppfarten till hans hus och förlåter oss. Sen så lägger vi oss i ett dike och tittar på när en folkvagn (ni vet en sån där hippebuss som ser ut som en jättestor limpa) kör upp på grusvägen som leder upp till gubbens hus. Den är neongrön med blommor på och det står Wenom på navkapslarna.

Sen vaknar jag.

- Jocke, känner sig _jävligt_ förvirrad...

Organ

Out of time, out of mind
Re: Naken på stan!(En dröm jag hade) (OT)

....som spelade i ett jättekänt rockband som heter Wenom. Fast man kan knappt läsa deras "namn" eftersom deras logga ser ut som en boll av taggtråd och taggbuske.
Jaha, som vilken dödsmetallogga gjord efter mall 1A som helst alltså. :gremgrin:

/Anders

Hartland

Warrior
Jag drömde nått konstigt i natt, mins inte alla detaljer lika bra som du så jag skriver mest ner dom här i ett inlägg för att själv komma ihåg vad det var jag drömde.

Det hela började med att jag fick leva om en dag. Hur dagen först hade varit tror jag inte att jag drömde men det var nått om att en helikopter krashat en bit bort. Så dagen började igen och av någon anledning blev jag plötsligt störtkär i min kusin Freja. Jag mins att jag typ gick på en date med henne eller nått och vi pratade väll en del men jag mins inte så mycket mer om det. Någonstans så för att komma till henne så gick jag genom ett hus igenom vilket helikoptern kraschade. Jag var pressad mot en vägg och undkom med en hårsmån rotorbladen.
Men istället för att komma till henne var jag nu plötsligt i ett vänt rum till en tandläkare. En galen tandläkare ska påpekas. Han inte bara lagade tänderna på sina patienter utan han mördade dom också. På något vis uppfattade jag det som om vi var instängda där med honom. Jag blev plötsligt hans säkerhets vakt och började hjälpa honom att dölja morden och hålla folket lugna. Han var ju inte en så dålig människa egentligen, man ska bara inte låta honom laga ens tänder, han var rätt mesig faktiskt. Och just ja, han bodde i någon sorts herrgård eller nått för rummen var rätt stora. Jag skulle hämta en mopp medan de andra som också var där sakta upptäckte vad som var på gång. Moppen hade den galne doktorn ställt i duschen tillsammans med ett lik som han hade hängt upp i snören så det såg ut som om han duschade. Jag tog lugnt moppen men liket vaknade till liv och han var inte glad att han hade blivit mördad. Han börjar gå bärsärk och vevar möbler så jag vevar möbler tillbaka och skyddar de andra patienterna, fäktningsscen med soffor typ.
Till sist hittade jag en väg ut och det var genom någon sorts transport boll. Under resan ut försöker ondskansmakter överta min själ men jag står emot dom. Jag landar hårt på sandiga dyner och ser att huset jag just lämnat är ett slott och att det är under vatten, men att jag befinner mig i någon sorts luftficka. En till boll far ut och landar, jag vet vem det är, och ondskan har funnit honom mer värdig än jag och det är… Virgil tror jag han heter. Dantes bror i devil may cry i alla fall, han är min bror i min dröm. Han kliver sakta men ståtligt ut ur sin transporboll och han har ett tomt flin på läpparna. Det zoomas in och jag får se bakom hans ögon är det bara en tegelvägg, en symbol för hur tom han är.

Och sen vaknar jag vänder på mig och drömmer något som jag nu inte mins vad det var för nånting.

/Hartland - tyckte det var skönt att vara kär ett tag, oavsett vem det var riktat mot :gremblush:

Rosen

Myrmidon
Re: Naken på stan!

Glatt tar jag av mig kläderna och går iväg och handlar.

Men det har ju i alla fall en viss logik - då kan butiksfolket se att du inte har snattat nånting. (-:

Kan bara minna mig en enda själv-nakendröm på rak arm, och den måste jag haft när jag gick i lågstadiet, eventuellt ännu tidigare. I den var jag ute och lekte på en öppen gräsplan med några kompisar. De var alla normalt klädda medan jag var butt naked, av okänd anledning. Det var iaf ingen som reagerade på det - jag var lite lätt generad över det, men det var nog mest för att jag stod ut från mängden.
En central del av drömmen cirklade i alla fall kring att vi stod vid ett vägdike fyllt av lervälling och äkklig geggamojja, och diskuterade om jag borde hoppa ner och rulla mig i det eftersom jag ändå inte hade några kläder att smutsa ner... och jag minns att det fortfarande kändes som en relevant fråga efter att jag hade vaknat. Antar att man måste vara under 10 år för att greppa den logiken.

Nån gång i tonåren hade jag en annan nakendam-dröm som egentligen handlade om nåt helt annat, men där det figurerade en kvinna som gick omkring helt utan kläder därför att det var lag på det -- regeringen hade infört en speciell paragraf i Svea Rikes Lag om det, stiftad enkom för henne och som enbart gällde för henne.
Då man vet att det är dags att bli paranoid...

--
Åke

Rosen

Myrmidon
ROTFL!

av någon anledning blev jag plötsligt störtkär i min kusin Freja.

Been there. Kusiner kan ha en märklig attraktionskraft när man sover (speciellt uppe i kyrktorn, men det är en annan historia).

Liksom klasskompisar som man aldrig har tittat åt i verkligheten. Fast se upp om de bygger lönnrum fulla med kuddar - då har de tänkt kidnappa dig dit mha av dolda vacuumtuber för att kramas. Slurrp så bara försvinner man från klassrummet när fröken vänder ryggen till.

Han var ju inte en så dålig människa egentligen, man ska bara inte låta honom laga ens tänder,

8-D
Speciellt kul när man just har följt Organs länk och hittat 'Bogrot: the Brutal Dentist'...

Han börjar gå bärsärk och vevar möbler så jag vevar möbler tillbaka och skyddar de andra patienterna, fäktningsscen med soffor typ.

Just såna där scener som kan vara precis hur episka som helst när man är där. (-:

--
Åke

Foggmock

Myrmidon

regeringen hade infört en speciell paragraf i Svea Rikes Lag om det, stiftad enkom för henne och som enbart gällde för henne.

Tja, lagstiftare har ju slängt ifrån sig mer specifika lagar innan, till exempel är ju alla de här "knasiga lagar"-artiklarna/teveinslagen/frågesportsfrågorna lätt resultatet av en förekommen anledning. Typ, att man inte får ha en glass i bakfickan på söndagar.

Den lagen kom säkert till för att Cletus Slackyokel en gång glömde en isglass i bakfickan på sina hängselbyxor och sen gick till kyrkan, varvid det blev en jävla röra på hans plats. Sen beslutade man att tja, det var ju ingens fel, men man ville förhindra att det hände igen.

Den här kvinnan kanske bara hade råkat utsätta en stackars lagstiftare för något, eller så var hon särdeles vacker, och lagstiftaren tyckte att alla skulle få njuta av hennes skönhet?

Foggmock - fabulerar

haltageten

Dum inuti huvudet

Jag tror att det här var min första nakendröm. Synd att det inte var några vackra kvinnor med i min dröm, utan bara luffare med dålig hy.

och jag minns att det fortfarande kändes som en relevant fråga efter att jag hade vaknat. Antar att man måste vara under 10 år för att greppa den logiken.
Den logiken är ju så självklar och så j-a klockren! Gick du och grubblade på det hela dagen. Jag går i alla fall och grubblar över varför jag knölade ner dillsmör och ett paket margarin(med pappret på) i en vattenflaska?

- Jocke, ???

Saxifrage

Hero
Knas

Jag drömde att jag var ute och vandrade med en kompis. Vi passerade en by med en massa inavlade brudar som ville gifta sig med oss, eller i alla fall lägra oss. De jagade oss ut ur byn och upp och nerför en massa kullar, de sprang på led och var iförda konstiga folkdräkter. Känslan som slog mig när jag vaknade var liksom "Fäbodjäntan möter bollywood".

Weird.

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Re: Väldigt onaken

Ba'fratt kan jag väl dela av mig av en halvt motsatt grej... Jag drömde nämligen att jag fick gå runt i nåt som snarast bör liknas med en rymddräkt medan andra fick gå runt i vanliga kläder. Men det var nog inte det konstigaste. Det konstigaste var nog att jag förväntades befrukta en ung kvinna (har för mig det var nån jag känner eller åtminståne är bekant med) med rymddräkten på (!) på köksgolvet hemma hos mamma. Och hela familjen var hemma. Och ingen tyckte det var konstigt... inte ens jag. Det var... skoumt. :gremsuck:

Undrar om det var jag eller de som var i karantän f.ö...

Organ

Out of time, out of mind
Re: Knas

Känslan som slog mig när jag vaknade var liksom "Fäbodjäntan möter bollywood".
Hmm... Undrar vad en indisk nyinspelning av fäbodjäntan skulle använda istället för den i sammanhanget rent mytiska falukorven? Ett gigantiskt ihoprullat nan? En flaska kingfisher (66 cl-varianten)? :gremgrin:

/Anders