Nekromanti Gröna eller svarta orcher?

Illern

koppariller
Re: Förresten[ot]-Har era orcher gristrynen eller?[nt]

Jag föreställer mig något mer aplikt. Jag såg en närbild på ansiktet hos en hotfull schimpans en gång och det var bra nära en glad orch, med huggtänder, svart hårig hud och rödaktiga ögon....

Illern

koppariller
Jag gillar inte att han tog ''orch'' från sindarin, kunde man inte bara ha använt ''ork''. Måste man ändra det?

Illern

koppariller
uhm var det inte vättar från början i bilbo?

Jo i Bilbo heter det vättar/goblins och i SoR orcher/orcs. Jag vill minnas att de som kallas vättar/goblins i Bilbo är en mindre typ av orcher som mosvarar de som föraktfullt kallas snaga av de större orkerna i SoR. jag reserverar mig dock för att jag minns fel eller råkat blanda in något från I.C.E. eller David Day (tror jag han hette).

Illern

koppariller
Re: Njae, inte riktigt

Skall man nu vara petig är ''yrch'' pluralformen på sindarin för det engelska ''orc'' och det ord som Ohlmarks valde att använda på svenska (''orch'') är singularformen av samma engelska ord.

Illern

koppariller
Re: Njae, inte riktigt

Skall man nu vara petig är ''yrch'' pluralformen på sindarin för det engelska ''orc'' och det ord som Ohlmarks valde att använda på svenska (''orch'') är singularformen av samma engelska ord.

Nightowl

Champion
"sitt för sådana tillfällen avsedda nät"? (OT)

Alltså, här har vi mannen som inte bara är beredd på ALLT, utan att det inträffar regelbundet...

Förklara, annars dör dammråttan!

Nightowl

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
Re: Alltid redo! (OT)

Det finns alltid tillfällen då man kan behöva hålla någon fången, och då kan det vara bra att ha ett nät, så att skurken inte smiter iväg. Men eftersom de ändå oftast tar gift och dör (eftersom den demente äventyrskonstruktören gjort så att det blir för lätt om man håller skurken fångad i ett nät) är det rätt lönlöst. Nåja, nu fick jag i alla fall en orch /images/icons/cool.gif!