Nekromanti Graemlins

Johan K

Gammal & dryg
Yey !
Äntligen lite graemlings. Näsan så man saknat det.

Gardener

Champion
Jag håller med, jag är mycket nöjd med att hitta och lägga in den. =]

Ikväll ska jag ut och ta en :gremdrink: eller två. Fast egentligen är det ju öl, så en sejdel hade ju varit mer passande. =]

Brynolf

Dum fan
Det där luftskeppet påminner mig om Håkan Södergren... har funnits med sedan Hedenhös men ingen vet vad den är bra till.

Bunny

Crazy like a fool
Zeppelinarn

Jag tror den finns med för att känneteckna när något är riktigt apkoolt och/eller snorballt. :zeppelinare:

Men det är klart, jag kan ha fel. Ni som använder zeppelinarn flitigt; när och varför gör ni det?

Nightowl

Champion
Re: Zeppelinarn

För Storugglasyndikatet mostvarar zeppelinaren den traditionella lesbiska alvninjan i standardfantasyn; det är liksom klichén för "häftig på ett sätt som vidrör ens virtuella gonader".

Tekoppen är med av liknande skäl, eftersom sådana där fuckers som vill sitta under en filt och dricka varm mjölk dricker sådant där &#%** te hela tiden i vrållådan.

Kaffekoppen tillkom av rättviseskäl för att vi Riktiga Män oavsett om vi har en faktisk snopp eller inte skulle kunna uttrycka det med en riktig dryck istället för det där &#%** teet.

Erik

Gardener

Champion
Dante har snyggat till alla graemlins nu, och det har tillkommit några nya. Listan ser nu ut som originalinlägget.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Feature request: Borde det inte finnas en funktion nånstans så vi som avskyr den här soertens grafiska trams kan få slippa se det? Typ kryssrute, "visa inte..."?

Gardener

Champion
Tyvärr inte, beroende på hur inläggen sparas. Konverteringen görs när inlägget sparas i databasen, för att behöva göra så lite efterarbete som möjligt.

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
När Dante ändå är igång kanske han kan fixa till en grej som jag föreslog någon gång för länge sedan: att man kan välja vilken sorts gremlins man ska ha. Det skulle alltså finnas en uppsättning alvgremlins, goblin-gremlins, orchgremlins, dvärggremlins (som antingen ser identiska ut eftersom deras miner döljs av skägget) och så vidare. I sin profil markerar man vilken ras man tillhör och sedan ser andra användare de gremlins du har valt när de läser ditt inlägg.

Det borde väl bara ta tio-femton minuter att fixa? :gremwink:

/tobias

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Äh, håll klaffen.

(Fast beholder-graemlins finns på skiss-stadiet.)

Attachments

Gardener

Champion
Medhåll. Om klaffhållning alltså.

Beholder-graemlins vore precis hur tufft som helst.

Kommer ju krävas en del kodning också för att göra graemlins valbara, och även förändring av hur graemlinssystemet hanterar bilderna. Såvida man inte kan lägga till en klass på dem istället kanske... Hmm. Tål att tänkas på.

krank

Gardener said:
Medhåll. Om klaffhållning alltså.

Beholder-graemlins vore precis hur tufft som helst.

Kommer ju krävas en del kodning också för att göra graemlins valbara, och även förändring av hur graemlinssystemet hanterar bilderna. Såvida man inte kan lägga till en klass på dem istället kanske... Hmm. Tål att tänkas på.
Då borde det väl ändå gå att få välja bort dem också? Eller? Snäääälla?

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Beholder-graemlins är betydligt häftigare än dvärgar. Snyggt!

/tobias

krank

Alltså... Det är mycket enklare att bara be mig sticka från forumet =)