anth;n281167 said:Jag är mest konfunderad: varför skulle man använda grafer i rollspel?
Genesis;n281161 said:(Om du inte gillar grafer är det här kanske inte rätt tråd för dig!)
Åh, så tjusig! Ja, fanns det fler grafer i Eon så skulle kanske till och med jag spela det! Är traditionella rollspel mer lämpade för grafer än hipsterspel?Kaigon;n281169 said:Eon skulle nog passa utmärkt för fler grafer - inte bara på sannolikhet utan även klimatgrafer (än så länge har vi bara haft temperaturtabeller för olika regioner och årstider så detta känns som den naturliga utvecklingen).
Pratar alltså om:
Vimes;n281179 said:Jag kanske ska plocka upp mitt klur Generia igen. Där hade jag ett överjävla snittsigt diagram för KP: https://www.rollspel.nu/threads/0 ...å simpel att den nästan inte är en graf alls!
anth;n281167 said:Jag är mest konfunderad: varför skulle man använda grafer i rollspel?
Genesis;n281161 said:(Om du inte gillar grafer är det här kanske inte rätt tråd för dig!)
Men jag gillar ju grafer, jag var bara konfunderad över hur de skulle användas i rollspel.Genesis;n281182 said:
Jag tror inte det är lingvistiska grafer som avses.Vimes;n281312 said:Alla rollspel jag känner till innehåller grafer.
Strikt talat är ett flödesdiagram en riktad (och ofta acyklisk) graf.anth;n281201 said:Men jag gillar ju grafer, jag var bara konfunderad över hur de skulle användas i rollspel.
Flödesdiagram förstår jag hur de kan användas i rollspel, men de är ju inte grafer.