Nekromanti Grafer i rollspel

Genesis

Ni dés ni maître
Varför är det så få grafer och diagram i rollspel? Har du några favoritgrafer du skulle vilja se i rollspel? Vilket rollspel är bäst på grafer?

(Om du inte gillar grafer är det här kanske inte rätt tråd för dig!)

anth

Vetefan
Jag är mest konfunderad: varför skulle man använda grafer i rollspel?

Grafer används väl mest till att visa resultat - vilket inte har med rollspelsregler att göra.

Det närmaste jag kan komma på är en bell-kurva för 3d6.

Kaigon

Helmgast
Eon skulle nog passa utmärkt för fler grafer - inte bara på sannolikhet utan även klimatgrafer (än så länge har vi bara haft temperaturtabeller för olika regioner och årstider så detta känns som den naturliga utvecklingen).

Pratar alltså om:

Attachments

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Om jag gör en cyberpunkmodul till Mutanter och Manicker så kommer jag definitivt ha grafer med.

Vimes

Sillkung
Har jag drömt det eller fanns det grafer i första upplagan av NeoTech? (Om det inte gjorde det blir jag förvånad och besviken).

Genesis

Ni dés ni maître
Kaigon;n281169 said:
Eon skulle nog passa utmärkt för fler grafer - inte bara på sannolikhet utan även klimatgrafer (än så länge har vi bara haft temperaturtabeller för olika regioner och årstider så detta känns som den naturliga utvecklingen).

Pratar alltså om:
Åh, så tjusig! Ja, fanns det fler grafer i Eon så skulle kanske till och med jag spela det! Är traditionella rollspel mer lämpade för grafer än hipsterspel?

Genesis

Ni dés ni maître
Vimes;n281179 said:
Jag kanske ska plocka upp mitt klur Generia igen. Där hade jag ett överjävla snittsigt diagram för KP: https://www.rollspel.nu/threads/0 ...å simpel att den nästan inte är en graf alls!

anth

Vetefan
anth;n281167 said:
Jag är mest konfunderad: varför skulle man använda grafer i rollspel?
Genesis;n281161 said:
(Om du inte gillar grafer är det här kanske inte rätt tråd för dig!)
Genesis;n281182 said:
Men jag gillar ju grafer, jag var bara konfunderad över hur de skulle användas i rollspel.
Flödesdiagram förstår jag hur de kan användas i rollspel, men de är ju inte grafer.

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Jag gillar grafer, men kan inte alls komma på hur de ska användas i rollspel. Överraska mig!

Björn den gode

Swashbuckler
Jag vill ha färgdiagram (heter det tydligen på svenska "Heat maps" är vad jag menar)! Men så länge jag slipper cirkeldiagram så är jag nöjd.

God45

#PrayersForBahakan
Min favorit graf är lätt Graf Johann Friedrich Freiherr von Zweibrücken. Och jag backar generellt mer tysk adel i rollspel! Bra initiativ.

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Vimes;n281312 said:
Alla rollspel jag känner till innehåller grafer.
Jag tror inte det är lingvistiska grafer som avses.

Björn Wärmedal

Björning Wheel
anth;n281201 said:
Men jag gillar ju grafer, jag var bara konfunderad över hur de skulle användas i rollspel.
Flödesdiagram förstår jag hur de kan användas i rollspel, men de är ju inte grafer.
Strikt talat är ett flödesdiagram en riktad (och ofta acyklisk) graf.