Nekromanti Grafikhjälp

Gardener

Champion
Vi skulle behöva lite hjälp med att ordna lite grafik så att vi kan släppa några nya funktioner som ligger och väntar. Det är frågan om att göra några mindre bilder som passar till den aktuella designen. Ytterligare instruktioner kan fås för de som är intresserade. Det enda vi kan erbjuda i ersättning är glädjen att få hjälpa till med www.rollspel.nu och äran att stå med på en medhjälparlista så fort vi har fått upp den sidan.

Legioth

Swordsman
Eventuellt frivillig

Låter som något som jag kanske skulle kunna orda, lite beroende på vad som krävs.

Om det bara krävs att man har lite ledig tid över och behärskar sitt bildbehandligsprogram så kan jag nog ställa upp, men om man dessutom förutsätts ha någon form av artistisk talang så är det nog bäst att någon annan fixar det.

Gardener

Champion
Re: Eventuellt frivillig

Jo, de ska gärna vara snygga, annars kan vi lika gärna använda de exempelbilder vi har nu. Men eftersom det är programmerare som har gjort dem så ser de ju ut därefter också. =]

Legioth

Swordsman
Re: Oeventuellt frivillig

Oj, jag läste ditt första inlägg en gång till och insåg att det handlade om att skapa nya bilder, inte modifiera gamla... Då det gäller att skapa helt nytt så tror jag att det är bäst att ni försöker med någon annan!

Balderk

Swashbuckler
Vi skulle behöva lite hjälp med att ordna lite grafik så att vi kan släppa några nya funktioner som ligger och väntar
För det första, nej, jag kan inget om grafik. Men hur som helst, du känner inte för att ge några ledtrådar om vad dessa nya funktioner är för något? :gremsmile:
Hör de till den nyare forumsversionen? Eller är det något annat, något vi inte hört talas om? Ledtrådar?

MVH och tack för en bra sida
Balderk, som är så djävla nyfiken att han inte kan hålla sig ifrån att skriva detta inlägg.

Gardener

Champion
Nej, det är inte frågan om att du kommer kunna byta ditt namn. =] Snart sätter jag mig ner och hackar i databasen så du slipper fråga efter det. =]

Funktionerna har alla omnämnts tidigare, på ett eller annat sätt. Inget speciellt häpnadsväckande. Dels är det frågan om ett förändrat trådbetygssystem, som förhoppningsvis gör det lite mer användbart, och dels är det lite förtydligande av olika "roller" på forumet, som sponsorer, medhjälpare etc.

Troberg

Sinister eater
Re: Eventuellt frivillig

Men eftersom det är programmerare som har gjort dem så ser de ju ut därefter också.
Nu är du negativ, jag har lyckats göra symboler för "inläsning av mätfil" och "manuell inmatning av mätning". Imponerad?

anth

Vetefan
Re: Tävling?

Varför inte utlysa en tävling?
Första pris är att ens namn kommer i sån där "vacker blå färg" och man får en sån där söt liten medalj efter sitt namn.
(de som redan är sponsorer vinner bara ära)
Om man sponsrar wrnu med pengar eller arbetskraft är väl oväsentligt?

Troberg

Sinister eater

Varför inte utlysa en tävling?
Första pris är att ens namn kommer i sån där "vacker blå färg" och man får en sån där söt liten medalj efter sitt namn.
(de som redan är sponsorer vinner bara ära)
Om man sponsrar wrnu med pengar eller arbetskraft är väl oväsentligt?
Med ett sådant system så finns det risk att vi inte skulle få plats med symbolerna efter Gardeners namn.

anth

Vetefan

Med ett sådant system så finns det risk att vi inte skulle få plats med symbolerna efter Gardeners namn.
Det var väl därför jag skrev: "de som redan är sponsorer vinner bara ära" - max en symbol per person, rättvisa, jämlikhet, blrblrbblrb...

Balderk

Swashbuckler
Nej, det är inte frågan om att du kommer kunna byta ditt namn. =] Snart sätter jag mig ner och hackar i databasen så du slipper fråga efter det. =]
hehe, satans så förutsägbar jag har blivit! Får väl skapa en ny användare som heter Balderk tills jag kommer kunna byta, men iofs, då kanske jag inte kommer kunna byta med min rikiga användare alls?

Funktionerna har alla omnämnts tidigare, på ett eller annat sätt. Inget speciellt häpnadsväckande. Dels är det frågan om ett förändrat trådbetygssystem, som förhoppningsvis gör det lite mer användbart, och dels är det lite förtydligande av olika "roller" på forumet, som sponsorer, medhjälpare etc.
Ok, det låter ju vackert. På tal om sponsorer har ju jag faktiskt sponsrat, fast chrull gjorde det åt mig för pengar han fått från en bok jag glömde hos honom... Kommer jag kunna få sponsorstatus ändå? Inte för att jag bryr mig så väldigt, jag tycker standardfärgen är snyggare, men det skulle ju va kul att kunna visa att jag faktiskt sponsrat sidan också.

MVH
Balderk, var seriös med den nya användaren...

Gardener

Champion
Har gett dig sponsorstatus nu, trodde chrull skulle göra det.

Jag skulle kunna installera hacket för att byta användarnamn i den här versionen, det är nog inte så krångligt egentligen, bara att lägga in två filer och lägga till en länk skulle jag tro. Har dock inte velat gjort det eftersom det inte varit nödvändigt.

Gardener

Champion

Det är för liten grej för att hålla en tävling, och jag har ju redan idag utlyst att man får ära och kommer få stoltsera med plats i en fin lista så småningom. Räcker inte det? Ser inte direkt skillnaden mot att urlaka sponsor-tituleringen.

Faktum är att en av grejerna som ska göras är för att kunna visa att användare hjälpt till med webbplatsen.

anth

Vetefan

Ser inte direkt skillnaden mot att urlaka sponsor-tituleringen.
Jag kanske är fel person att yttra mig i frågan eftersom jag varken är sponsor eller har hjäpt till.
Det enda jag gör är att sprida massor med odrägliga inlägg överallt. :gremsmile:

Jag personligen ser ingen skillnad om man hjälper till med ekonomiska medel eller med arbetskraft.
Du behöver väl båda formerna av hjälp?

Jag kan ha missuppfattat dig, men på mig låter det som att du värderar ekonomisk hjälp högre, eftersom om de som hjälpt till med arbetskraft fick samma status som sponsorerna så kulle sponsor-tituleringen urlakas.

Balderk

Swashbuckler
Har dock inte velat gjort det eftersom det inte varit nödvändigt.
Snälla? :gremsmile:

Måste ju vara fler än mig som är missnöjda med något i sina användarnamn, troberg med sitt T till exempel och jag med mitt Herr_, för alla oss skulle det ju vara suveränt! Men jag tycker inte heller att man ska kunna ändra namn helt du detta skulle vara väldigt förvirrande. Jag har ju dessutom lovat att sponsra mer om det kommer snart :gremgrin:

MVH
Balderk

Gardener

Champion

Huruvida jag värderar det ena högre än det andra har jag inte sagt någonting om, det är något som du läser in i vad jag skrivit, varför kan man bara undra. Sponsor betyder just det, sponsor - av pengar och om man ska börja lägga in andra betydelser så tappar det sitt värde.

Hur du kan tycka att ge de som hjälper till med siten samma typ av erkännande som sponsorer, men förtydligat att de gjort just det, är att värdera det lägre, står över mitt förstånd.

Det är ju just för att jag vill ge alla som hjälpt till med siten det erkännande de är värda som jag vill få till dessa bilder så att vi äntligen kan få ut detta som legat och väntat i alldeles för länge nu. Jag har ju till och med gjort slag i saken och försöker få ut det trots att vi har en större uppdatering på gång.

Läs vad jag skriver nästa gång, jag brukar skriva det jag menar och mena det jag skriver.

Gardener

Champion
Börja donera!

För nu har jag ändrat ditt användarnamn! =]

Det är dock något jag endast kommer göra i undantagsfall, då det är ett script som tar väldigt lång tid att köra och gör en hel del förändringar i databasen.