Nekromanti Grafikproblem!

Ackerfors

Alas, your rapids!
Jag vänder mig till er i brist på naturligare källor till vishet. :gremsmile:

Min dator har betett sig konstigt en tid. Jag har en Acer AL1916-skärm och ett Nvidia GeForce 7300-grafikkort under Windows XP. Då och då flimrar skärmbilden till i rosa, ibland horisontella streck, ibland hela skärmen. Den visar fortfarande bilden, men med rosa filter på. Grafikkortet är ganska nyköpt och innan jag hade det hade jag ett annat GeForce-kort (i 6000-serien, tror jag) som betedde sig likadant, ungefär. Jag ska ha senaste drivarna till grafikkortet.

Vad tror ni problemet kan vara? Är det skärmen eller grafikkortet? Det är ju inget jätteproblem, men det är lite störande...

Krille

Super Moderator
Det låter mer som att det är skärmen som är problemet om det uppstår på båda korten. Sannolikheten att två olika kort ger samma fel är rätt låg. Du kan börja med att kontrollera att du inte har glappkontakt eller kabelproblem.

Dilandau

Myrmidon
Klassisk tecken på att monitorn håller på att ryka. Så här kommer framtiden att se ut:
1. flimret och rosa-filtret kommer oftare och oftare
2. störningarna försvinner inte av sig själv, utan du måste börja banka på monitorn för att får bort dem.
3. Störningarna blir så gott som permanenta.
4. Bilden försvinner helt. Frzzzz

Ackerfors

Alas, your rapids!
Tack för svaren! Sladden verkar inte ha någon betydelse så jag får helt enkelt ge mig ut på skärmjakt. Mindre skoj, men skönt att ha lite försprång innan skärmen pajar helt.