hakanlo
Hero
Som säkert så många andra som varit med ett tag satt jag och några gelikar och drömde oss tillbaka till Svavelvinter och konfluxsviten, alltså den ursprungliga äventyrsserien. Framförallt Svavelvinter var det vi talade om. Någon använde termen granstömsk fantasy för att beckna äventyr som på ytan ter sig ganska enkla men sedan visar sig ha ett stort djup, och det är del av ett mycket större skeende en vad man först tror. Gärna med en relativt öppen ramhandling, smarta detaljer, inslag av lite klassiskt äventyrande med gåtor och gravplundring, etc. Inte alltför tjocka böcker är en fördel (Svavelvinter innehåller väldigt mycket äventyr per sida, tycker jag).
Nu är frågan: förstår ni vad jag menar, eller är jag bara en nostalgisk gammal stöt? Om jag t ex gillar sådant som Svavelvinter, vad bör jag då kika på för äventyr och kampanjer? Det är nog främst fantasy vi talar om.
Nu är frågan: förstår ni vad jag menar, eller är jag bara en nostalgisk gammal stöt? Om jag t ex gillar sådant som Svavelvinter, vad bör jag då kika på för äventyr och kampanjer? Det är nog främst fantasy vi talar om.