Nekromanti Gratis Äventyr: Brunnsvann

I kväll började jag och mina vänner spela ett äventyr som heter Brunnsvann, Jag och en god vänn blev spelledda av en bekant på sidan för visso en välldigt bra spelledare.
Det började bra de första 2 timmarna dock spelade Jag en tjuv som inte var den säkraste med vapen i handen och min kollega, en gycklare som i detta fall lika vapenkåt som alla andra han karaktärer med ett yrke gjort för att underhålla..

Det började bra och som ett roande äventyr om ni spelat det själva kanske ni förstår när värden frågar om hjälp med sin källar utgrävning.
"Lätta pengar tägnte jag" dessutom lyckades jag i mina ögon dra till mig en relativt bra lön också.. Pengar, gratis mat och husrumm medans arbetet pågick.
bra deal i mina ögon så lågnt allt bra.
efter ca 2 dagar kom spänningen.
Hah en mur .. under jorden ... hmm okej tägnte jag kanske en annans källare ,, jag gik up på utsidan värdshuset å kollade . Nepp inget här jag blev väldigt fundersam..
Tillslut fann jag ringen,på en död kvinna som låg på en sten brits i en fängelsehåla längre in bakom muren. efter många om och men.. förbaskat inte bara en simpel utgrävning av en källare.
jag red runt i nästintill hela området å fick informationen som ledde mig tillbaka.
jag fick höra efter att ha dyrkat dörrar och stirrat blint på vackter i fängelse hålan som tillslut gövde sig i änden av den gång som fortsatte backom murarna att det varit ett överfall på kyrkan i byn.
och att de 3 personerna var galna.. kom tydligen från en källa längre bort samt ett utegångs föbud var bundet kring platsen ..
Jag tägnte "kättiska väsen föhäxar denna plats" och jag sade till gycklaren att stanna efter som att han inte va den smidigaste bland skogsteräng.
Jag smög dit och med mina 18 i hörsel hörde jag busskarna bakom mig började att rörasig,
jag tittade överaxeln och en grotta skymtades i mörkret... hmm .. mystiskt ska jag väkligen gå ner där .. men min Giriga nackdel sade att skatter och dyligt kanske finns i en undangömd gråtta.
jag gick försiktigt ner för en trappa , jag skymtade en statty där kom det jag tyckte va det messt korkade jag hört i hela mitt liv.. en man med en krona av guld och en plog i samma mattrial, det okej för mig.
Där efter skymtade jag ett träsvärd på den manliga statyn , och en JÄTTE PENIS .. asså seriöst tägnte jag i mitt huvut med ett följande : 6T6 mot vilja ! jag rasade innombords jag tägnte jag har inte haft tur idag med tärningara och så inte denna gång häller.. jag blev tydligen besat.. nästan konverterade till mannen som tydligen va en gud, men jag kunnde inte få till det, att en staty med jätte penis tagit över min kropp eller Gud som SL så fint kallade honnom...
"Gud?" jag brast ut i gapskratt. 10 minuter efter attacken försökte jag vara lite mera seriös och finna mig i det, men fick inte det ur huvet att han säkert skulle våldta mig hårt och brutalt .. men ikke nästa helt olågiska sak va att jag fick en spark i "Endan" av min medspelare på fina 5 i skada .. "2 smärta" flinade SL .
jag sprang ut till värds huset och hämtade dolkarna.
Spurtade mot kyrkan , dödade präst lärlingen genom att sätta ena dolken i halsen på honnom med en artärblödning .
hoppade up För att slå söndet ett fönster. Då kom min smarte kamrat på, detta skall inte hända, han greppade en Daak bibel och kastede den för att nocka mig, men träffade fönstret så det gik sönder i småbitar...
jag faller till marken, efter 5 minuter vaknar jag ... försöker resa mig up undrandes varför jag hadde blod på Händerna .. "stanna" skrek någon backom mig och kastade sig från fönstret över min rygg.
140kg rustad gorilla landade på mig och jag teg min mun och följde snällt med vackterna.
Fängelset!!
jag lyckades få fram dyrkarna ur skon när vi offrade ödespoeng så att vackten blev akut skitnödig för jag vill inte ruttna här och kanske bli dräpt för något jag inte tänker ta skullden för ...
jag får upp låset och öppnar å min vänn och en man som värkar vara en snäll kille, men ja en mördare som vakten så snällt kallade både mig och han för det mässta.
vi drar in igenom dörren som leder ner i gången till värdshuset som vi såfint hadde suttit och tittat in igenom tidigare. efter en del snubbladen, krossade näsor och sånt så komm vi fram till värdens hus och vi kunnde dra därifårn me mannen i släp. "Nej" sade värden och nockade han me brökaveln han har säkert en belöning på sig.
<Suckade djupt> skit samma nu drar vi .. SL lät oss rymma efter ett lyckat rida slag och bekräftade efteråt att " Haha ni gjorde Fel!"
Vadå fel ? ofta man lägger riktlinjer i ett äventyr som är basserade på att man är korkade krigare som köttar allt i sin väg, jag blev trött och sade hökt detta är utan tveka det mest värdelösa ävetyr jag försökt spela med en relativt rolig karaktär.
Min terak bärserk hadde passat med sina 23 styrka och sin binnerakk hammare i detta äventyr totalt för att säga ospelbart för en spelargrupp på 2 som använder inte bara vapenarmen utan hjärnan också.. han sade till mig att riva utskriften av äventyret och vi skall fortsätta med speladen i morgon om jag tar mig levande in i Daval för att hämta mina pengar hos min familj, återstår att se... Men mina erfarenheter av detta äventyret är att okej skika in ett mordlystet pack med tiraker eller massa legosoldater i äventyret som dödar allt och tänker sedan, så hadde det varit något att spela i 20 minuter. men det va upplakt på ett sånt sätt som gjorde mig arg man kunde bara närma sig informationen på ett sätt och det är orimligt att döda en vackt i det läget man beffinner sig i, det är mina åsikter. Men men det återstår att se vad ni andra tycker och jag kanske inte såg helheten i äventyret men i allafall tycker jag att det skulle finnas minst ett sätt till att närmasig en lösning utan att behöva skapa oron att döda massa vackter dessutom var det inga krigare som var aktuella att skapa när min SL berättade vad för karaktärer vi fick spela trots att jag försökt med allt som gik. Det finns säkert med mer förberedelse och högre vapenfärdiheter en chans att lyckas...
Om ni spelat det med bättre resultat så snälla skriv ! Mycket vänliga hälsningar: PiDDe

Jehorius

Veteran
Aj då, här framstår man som en ... sadistisk SL, not good, not good. Anyway. Äventyret är nog bland det skummaste jag spellett, får jag medge. Inte på några som helst noter tråkigt, dock. Bara mycket underligt. Nenherres, guden med.. uh, ja, läs ovan. En Baron som fiskar upp Nekrotropiska Kongelat ifrån en källa. Valde mer eller mindre att avsluta det snabbt och snyggt, vad som väntar spelarna.. Tja, det vet ju bara jag.

Baronen - NOT GUILTY!

Poseur

Swashbuckler
Ignorantia legis non excusat [NT]

NT = Något Talesätt.

(Okunskap om lagen är ingen ursäkt)