Nekromanti Gratis forum

Dimfrost

Special Circumstances
Är det någon som har koll på de olika möjligheterna som finns att lägga upp ett gratis forum någonstans? Jag är alltså intresserad av hela forumstjänsten, inte gratis forumssystem att lägga upp på en egen server. Att googla på "free forum" ger ju en ohygglig massa resultat, så jag hoppas att jag kan få några bra rekommendationer här. Naturligtvis är det önskvärt med ett minimum av reklam, bra forumssystem och så vidare.

/Dimfrost

Troberg

Sinister eater
Vill du bara ha ett eget forum (dvs som tex "Rollspelsmakande") så kan du få det på RPG Lab. Vill du däremot sätta upp ett helt forumssystem med allt vad det innebär så är det nog bara att hosta upp pengar.

Dimfrost

Special Circumstances
Tack, men ett forum på rpglab är inte aktuellt. Det handlar inte om ett forum för något av mina rollspelsprojekt, utan om ämnen med vagare rollspelsanknytning. Och jag vill att det ska vara helt fristående.

Nej, jag ska inte sätta upp ett helt forumssytem, utan kan tänka mig något i stil med www.egetforum.se , www.gratisforum.se eller www.freebb.com . Det är det jag är nyfiken på om någon har erfarenhet av.

/Dimfrost

solvebring

Superhero
Jag använder mig av egetforum.se vilket blir ett sådant klassiskt phpbb2-forum. Du kan ju kolla här: Skribber Litteraturforum
Det är väldigt enkelt att underhålla, man lär det sig på några minuter genom att kolla igenom de olika adminfunktionerna, det krånglar nästan aldrig och det har ganska schysst form med sedan inställbara templates. Ett bra val för t.ex. sådana som mig som inte har pengar att hosta upp på sådana småsaker, samt att jag inte är så duktig inom koder etc.

Funkar finfint! Skulle jag rekommendera faktiskt.