Nekromanti Gratis mötesplats online?

solvebring

Superhero
Hålla!
Jag funderar på någon slags mötesplats på nätet. En gratis mötesplats. Eller rättare sagt en konferensplats på nätet.

Den funktion jag vill ha ut av den är att man kort och gott ska kunna logga in i en sluten konferens, och läsa och skriva och spara information. Det ska alltså inte vara en chatt, mail eller ett forum eftersom det bara drar med en massa onödiga prylar och skit.

Det är ju nämligen så att alla i rollspelsgruppen på skolan läser olika kurser och inte träffas så ofta annars, så det vore najs att ha någon typ av konferensplats där t.ex. SL kan sammanfatta, spelarna skriva lite om vad deras rollpersoner gjorde specifikt etc. så att alla ständigt hänger med och kan uppdatera sig ifall de uteblev från senaste sessionen.
Vet ni om någon sådan funktion?

Har googlat men finner inget vettigt. Mest en massa amerikanska företagsprylar som kostar en massa pengar.

solvebring

Superhero
Awesome. Det här är fan internetvärldens bästa produkt ever!
Ett riktigt genidrag måste jag säga.

... fast det hjälper ju inte oss nu. :gremsmile:

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Google har en ordbehandlare också. I den kan man dela dokument mellan flera deltagare, och alla kan ändra och uppdatera.

Den är "färdig" och tillgänglig redan nu.

Christoffer

It's all pig.
Det finns nog en hel drös, om det är vanligt forum ni är ute efter alltså.

www.multiforum.se är det jag kommer på utan att börja googla runt. Något speciellt forumsystem?

Genesis

Ni dés ni maître
solvebring said:
Det ska alltså inte vara en chatt, mail eller ett forum eftersom det bara drar med en massa onödiga prylar och skit.
Poppe said:
Det finns nog en hel drös, om det är vanligt forum ni är ute efter alltså.
:gremsmile:

wilper

Filen ligger hos google. Den som skapade filen kan direkt i googles interface säga att andra personer skall ha möjlighet att läsa eller läsa/skriva i den.

Sedan är det bara för dem att göra det. Man kan till och med vara inne flera personer samtidigt och skriva, men det kan få lite oförutsedda konsekvenser om man är oförsiktig.

wilper

Förutsätter att alla har ett google-konto, men de är ju gratis, och har inte varit beroende av inbjudningar på evigheter.