På http://www.spelaroll.net/ så får man gratis hemsideplats för rollspelssidor. Jag vet inte hur petiga de är, men jag tror det är OK att ha annat också.
Har inte spelaroll.net strulat en del på sistone? Vill minnas att jag har hört en del klagande här lite då och då. Förvisso är vi ju duktiga på att gnälla...
Testade dock nu och då verkade det funka. Jag kanske har blivit knäpp.
De var nere ett tag tidigare i höst men nu är de igång igen. Rent allmänt ska det nog fungera bra, det är ju en gratistjänst så man kan ju inte räkna med 100% uptime, precis som med www.rollspel.nu.
Skönt att de har kommit upp igen... det finns ju, vad jag har förstått, en hel personer här som har saker hos dem. Och att det är frustrerande när sidor ligger nere när man ska ha tag på matrial till sin spelkväll det kan jag intyga.
Men det är ju förvisso som du säger att det är en gratistjänst. Förhoppningsvis så är det mer stabilt nu när det har "fixat" lite.
Hejsan. Mitt namn är Mats Backlund och ansvarig för spelaroll.net. Vi har haft en hel del problem under hösten men detta är åtgärdat med två nya servrar och efter det har vi ej haft några bekymmer. Vi erbjuder även PHP och MySQL nu. Om det är någon som har problem att hitta sin sida kan de försöka med att skriva http://www.spelaroll.net/användarnamn.
Men det jag ville säga var att det är ok att ha andra saker på sidan också. Vi ger dryga 400 Mb åt varje kund så det borde räcka. Allt utrymme gratis. Ha det bra
Tack, typ
Nä jag menade 400. Men det är ju inte så många som använder den mängden då vi inte tillåter "olagliga" saker på server (som kopierade mp3'or och sånt)
Det finns så många ställen att välja på. Det beror ju på vad du vill ha stöd för...
Det bästa är ju om du söker reda på det som passar dig bäst. Vissa ha annonser med andra inte... Men om det n uär som det står här att man får 400 MB på spelaroll.net så är ju det hur bra som helst.
Nog för att jag är mer intresserad av ASP-funktioner (fixa det med, snäääla) men med tanke på utrymmet så tänker jag anmäla mig ändå. Det är bra att ha.
Vi kommer inte tillåta subdomänshosting med ASP än på ett tag. Detta pga prisskillnaden. Men det går ju att koppla ihop två konton. Kör ASP scripten på det ena och utrymme samt adress på det andra. Har inget emot om folk gör så. Så länge de är ärliga och berättar
"Vi kommer inte tillåta subdomänshosting med ASP än på ett tag. Detta pga prisskillnaden."
Skulle vara tacksam om du kunde meddela mig om ni fixar så det går. Tillvidare får jag väl lova att lära mig PHP /images/icons/wink.gif.
Annars så går det ju att göra som du tipsade om... Är dock inte så förtjust i den idén. Men jag kanske ändrar mig.
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.