Nekromanti Gratisillustratör erbjuder sin hjälp.

G

Guest

Guest
Hej, hej.
Jag gillar att rita, och på den senaste tiden har jag blivit ganska så nöjd med flera av mina bilder. Och eftersom de annars bara ligger och skräpar i min lägenhet så tänkte jag som så att någon rollspelskonstruktör kunde behöva en illustratör.
Jag har dock två krav:

För det första så gör jag det här för att jag tycker det är roligt. Om ditt spel verkar trist eller inte intresserar mig så vill jag inte heller rita något till det.

För det andra så vill jag att projektet jag illustrerar är någorlunda seriöst, det behöver inte vara en mastodontprodukt på 500 sidor men jag vill att en publicering (det går bra med nätpublicering) kan ske inom en någorlunda rimlig tid.

Jag bifogar en bild jag knåpade ihop idag. Om ni är intresserade så skicka ett PM.
Kritik och åsikter (läs: beröm) är också välkommet.

Foggmock

Myrmidon
Coola bilder! Jag blev inspirerad av bilden på killen i masken, det såg egypologiskt och ändå framtida ut, skitballt. Roboten såg sådär lagom Jag, Robot-söt ut, det vill säga den är vad som hade ansetts vara futuristiskt för ett gäng med decennier sedan. Helt rätt i sammanhanget.

Tyvärr har jag inget större rollspelsprojekt på gång förutom Helsingholm till Mutant, och det är bara lite kampanjmaterial som förvisso hade mått bra av illustrationer. Någon gång kommer också Bitworld(sök på det vettja) att bli "riktigt" spel och inte bara Dogma, men det ligger på mycket planeringsstadiet.

Just nu kan jag med andra ord inte fylla dina kriterier, men det vore en ära att använda dina bilder i mina framtida publikationer.

G

Guest

Guest
Jag har inga problem med att illustrera äventyr, dogmaspel och liknande saker. Jag vill mest rita.
Så om du känner för det så skicka ett PM och presentera Helsingholm lite snabbt så kanske jag kan pula ihop något.

Ackerfors

Alas, your rapids!
Jag säger ungefär som Fogge. Bilderna är toppen, skitsnygga, helgrymma och jag skulle gärna använda dem... Om det inte vore för att jag föll på att det måste bli klart inom en överskådlig framtid.
Jag PMar om jag har något på gång dock. :gremsmile:
Hoppas du fortsätter med att vilja rita.

Snow

Swashbuckler
Är även datorspel intressant? (det som det då handlar om är att illustrera menybilder och om man vill konceptskisser på allt annat). Jag bifogar en bild på hur en sida i menyn ser ut just nu. Den gula roboten känns rätt till spelets stämning.

G

Guest

Guest
Jovisst, det är det väl, konceptskissande är ju bland det roligaste som finns.
Kan försöka slänga ihop lite smågrejer i samma stil som roboten.