Nekromanti Gratistjänst för att skapa webbsidor - tips?

Übereil

Swashbuckler
En kompis familj funderar på att skapa ett aktivitetscentrum för människor med Aspbergers där dom (bland annat) ska kunna skapa egna bloggar och hemsidor. Problemet är att det blir lite tungrott om dom måste skriva HTML-sidor själva.

Därför undrar jag om ni vet några gratisprogram för att skapa egna webbsidor? Gärna där man inte behöver skriva någon kod alls.

Übereil

Möller

Hubert Hortlax
En gång i urtiden använde jag mig av det som nu heter webs. Var ganska smidigt och nybörjarvänligt då.

Max Raven

T12-kultist
Jag skulle rekommenderat drupal om man var ute efter hyfsat lite programmering och mer hopbyggande av moduler som gör olika grejer...

Däremot har jag för mig att wordpress ska vara användarvänligt, och gratis.

Tony.Meijer

Ärketeknomantiker
Übereil said:
Därför undrar jag om ni vet några gratisprogram för att skapa egna webbsidor? Gärna där man inte behöver skriva någon kod alls.
Om man ska kunna skapa egna bloggar från scratch i underdomäner rekommenderar jag en vpn + wordpress + script som gör det åt dig. Scripten kan du få av mig :gremwink:

Annars tror jag som w176 på google :gremwink:

solvebring

Superhero
Vet att webhotellet One har mallar för både websidor och blogg och galleri - alltså, sidor som praktiskt taget är mer eller mindre färdiga.