Dante säger: "Tack!" ...
Jag kan inte annat än rörd tacka alla de som i denna tråd framfört sina gratulationer.
Vigseln (fullständigt borgerlig) ägde som Magnus redan påpekat rum på gårdstunet till min svärfars gård Annenäs, utanför Strömsund i Jämtland. Efterföljande partaj hölls på hembygdsgården i själva samhället, där Jätten Jorm står staty med stuga på näsan och allt.
Dräkten (en tunadräkt) hyrdes alls inte från någon kyrka utan från St. Tuna folkdansgille. Hatten från Skansens klädkammare.
Självklart kommer ni att få se bilder. Ev. också en film där tre dalkarlar i dräkt (St. Tuna, Torsång och Leksand) går sida vid sida, rockarna fladdrande, mot kameran i motljus (tanken var Tarantino, men som en av mina söner påpekade: "Ni ser ut som Dressmanreklamen" [Grattis Leksand! Nu öppnar Dressman. Folkdräkter, nu endast 299 kronor!]).
Alla tyckte jag var stilig, och farmor grät.
Snart är jag i Stockholm igen, och då tänkte jag försöka organisera DanCon II. Nån som är på?
Via modem från Annenäs, Strömsund, Jämtland (där naturen är så vacker att det nästan gör ont och solen nästan aldrig går ner):