Nekromanti Grattis Krille 10.000 inlägg!

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Krister Sundelin har nu skrivit 10.000 inlägg på våra ärad rollspels forum sedan sjunde februari i nådens år 2000. Detta kan man tycka lite vad man vill om, men jag ler endast varmt mot detta faktum. 10.000 inlägg över 1017 dagar betyder att Krister har skrivit ca 9,8 inlägg per dag. Alltså drygt 2 inlägg var femte timma, dag som natt sedan den sjunde februari år 2000.
För jämförelsens skull så kan man påpeka att Dungeons and Dragons forumet har tillsammans lyckats prestera lite mer än 9.200 inlägg.

Nu tycker jag att vi tillsammans gratulerar Krille för hans hårda jobb att upplysa massorna av svenska rollspelare.
Grattis Krille.

Lite (o)nödvändiga fakta om Krille:

* Först och främst så skriver Krille rollspel, och det är egentligen därför vi alla älskar honom. Här i Uppsala så har vi i alla fall 3 personer i "The unofficial Krister Sundelin Fanclub" (Jag inräknad).
Dom 2 andra medlemmarna är Ambition och Ermine.
Utöver dom rabiata Uppsala-fansen så har vi åtminstone 1 öppen beundrare här på forumen, nämligen Akutabi Gamma som avslutar varje inlägg med frasen *Krille är min idol*
* Krille är av en mogen ålder, och är fortfarande aktiv rollspelare, vilket ger hopp till andra spelare, som är rädda för att dom kommer sluta upp med det bästa i hela världen bara för att dom växer upp.
* Han är för närvarande singel, så ni goa flickor i Skövde ? Vad vänter ni på egentligen ? Här finns ju uppenbarligen världens karl, som bara väntar på att ge sin kärlek. :gremsmile:
Eller vänta... Då skulle han ju inte ha någon tid till att skriva rollspel åt oss!
Håll er borta från honom ! *viftar vilt med närmsta närstridsvapen*
* Krille tycker bestämt illa om cellgiftsbehandling. Det är dock oklart om han själv blivit utsatt för dom. Har han blivit det så är han i alla fall Friskförklarad.
Grattis till det.
* Han har den alldeles underbara vanan att skriva mängder av rollspel, och ge dom gratis till oss. Om ni aldrig varit inne på hans (förövrigt väldigt snygga) hemsida, så har kan jag bara säga följande "Än är det inte försent!". Gå genast till foxtail.nu och möt frälsningen. Medans ni är där så kan ni göra foxtails självtest för att se vilket av Krilles många rollspel som passar er absolut bäst.
* Krille och Rising tycker om att bjäffsa med varandra. Dom kommer aldrig överens om någonting förutom att dom tycker olika om precis allt. Underhållande och edukativt att läsa deras debatt-trådar.
* Dessutom så verkar Krille kunna precis allt. Alltifrån detaljerade medeltidshistorik till radarsystem till modern kryptologi till svärdssmide.
Kanske därför han har titeln Guru :gremwink:
* Krille diggar filmmusik, och har således lagt upp filmmusikrecensionsdatabasen. Kan med fördel användas som referenspunkt om vilka skivor som är bra som musik till vissa rollspel.
* Han har en gång för alla visat att pojkar faktiskt visst kan spela flickor i rollspel. Dom mest uppenbara bevisen för detta är hans två karaktärer i Eon (som han förövrigt är delkreatör till) är kvinnor. Nämligen Magister Rafali och Kiyona Nentari.
* Han jobbar som webbdesigner och programmerare.
* Han tycker inte om "Friformspretton" som tror att dom är bättre än honom bara för att dom inte använder regler.
* Han tycker bestämt illa om White Wolf, med motiveringen att dom är mästare på att förstöra ämlans tuffa koncept (typ vampyrer).

Har jag glömt någonting ?
Fyll gärna i sånt som jag har glömt.

/Naug, Krille rockar.

Gardener

Champion
En i sanning beundransvärd siffra, dock måste jag rätta dig lite. Dessa forum öppnades inte förrän 2000-05-16 och han lär inte ha gjort mer än möjligen ett par testinlägg innan dess, så det är från det datum du borde räkna. Medlet bör alltså bli något högre.

Sen kan man ju tillägga att han skrev en bunt inlägg på det gamla forumsystemet också, hur många det var får vi dock kanske aldrig reda på, om jag inte lyckas lösa problemet med den databasen.

Johan K

Gammal & dryg
Grattis Krille !!!

Se där ja !!
Jag bockar & bugar för vår allas Krille !!!!!!!!!!!!!!!

Troberg

Sinister eater
Grattis Krille, hoppas...

...du haft lika roligt när du skrev dem som när vi läste dem, det vore rätt åt dig! :gremgrin:

Skämt åsido, bra inlägg, hur fan orkar du?

walium

Ganska töntig, faktiskt
En applåd för Krille[ant]

Hur bär man sig egentligen åt för att skriva så många inlägg? Lägg märke till att de flesta av dem dessutom håller hög vettighetsgrad.

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Re: Grattis Krille, hoppas...

Jag ?
Det är väl Krilles ork som är extraordinär, inte min :gremwink:
Det kanske var det du kommenterade iofs... *kliar sig i skallen*

Jag har förövrigt suttit och slipat på den här gratulationen i några dagar, och förberett inför idag. Allt var redan färdig skrivet.

/Naug

Troberg

Sinister eater
Re: Grattis Krille, hoppas...

Jag ?
Det är väl Krilles ork som är extraordinär, inte min
Det var Kille jag menade, men ditt inlägg var också bra. Så mycket jobb har jag aldrig lagt på ett inlägg...

Troberg

Sinister eater
Vi har skapat ett monster! [NT]

NT = No Text (Ingen text)

w176

Förlorad dotter
Fast tänk efter... [Ant]

...hur mycket text som skulle kunnat bli rollspel istället som har gått åt åt de här forumen ( =oss)!
:gremshocked:

* Dessutom så verkar Krille kunna precis allt. Alltifrån detaljerade medeltidshistorik till radarsystem till modern kryptologi till svärdssmide.
Kanske därför han har titeln Guru
Detta är något som jag har lagt märke till. Hur kan en människa veta så mycket. Detaljer hit och helheter dit. Krille han bara vet, han.

/Black Dwarf, synnerligen imponerad.

Johan K

Gammal & dryg
Beläst ???

En gissning är at man är beläst & kunnig + att man vill ståt för sina påstååenden !!

Ackerfors

Alas, your rapids!
Jag får väl stämma in i gratulationerna. Grattis Krille! Hoppas du forsätter länge än!

Twooshort

Veteran
Grattis Krille (Über-gurun Krille Krokodil även kallad)!
Sanslöst mycket text från guruns sida, men så har ju mannen med mustaschen sanslöst mycket kunskaper, åsikter, tankar och resonemang.

Och applåder till GrotttrolletNaug för sin underbara solo-prestation (ok, Krille själv har hjälpt till lite här och där) i att undervisa oss om vem Krille är! Om Krille känner sig rädd för fanatiska förföljare vet han nu vem han ska misstänka först! :gremgrin:

/Munchkin, som är stolt över att vara vapenbärare (dock med planer på att ta över större maktpositioner, utan att andra lider för det)