Nekromanti Grattis: Nordkorea 60 år

ripperdoc

Myrmidon
Jag tänker inte vidare kommentera denna stora världshändelse annat än denna länken till ett fenomenalt bildspel . Kom ihåg pojkar och flickor, detta är anno 2005, inte 1965. Ingen kan pompa och ståt som tvättäkta kommunister :gremlaugh:

/RipperDoc

Joakim_UBBT

Veteran
Som mamma brukar säga: Det är olika i olika kommuner .

Det känns bara tragiskt och otrevligt att se sånt dravel med tanke på vad det är för ett samhälle människorna på bilderna egentligen lever i.

Ackerfors

Alas, your rapids!
Japp, Nordkoreanerna vet minsann hur man firar. Hoppas de får äran att ha hand om festligheterna till nästa års "Kanelbullens dag".

Wictor

Warrior
Hammaren, Skäran och...

...Snoppen, eller vad var det där som stod upp mellan dem och såg ut som nån slags fallossymbol? Nåt påhitt av deras älskade ledare för att kompensera för något eller???

Storuggla

Champion
Re: Hammaren, Skäran och...

"Snoppen, eller vad var det där som stod upp mellan dem och såg ut som nån slags fallossymbol? Nåt påhitt av deras älskade ledare för att kompensera för något eller???"

Det är en pensel. Den symboliserar akademikerna och konstnärerna. De behövs de med, you know.

Storuggla, väntan på te

Storuggla

Champion
En rättelse och en observation

Rättelsen först, det är inte Demokratiska Folkepubliken Korea som fyller 60, det är det Koreanska Kommunistpartiet som fyller 60. Stor skillnad.

Sen vill jag bara påpeka att fler länder borde ha minikjolar som en del av uniformen för kvinnorna.

Storuggla, grattis WPK

ripperdoc

Myrmidon
Re: En rättelse och en observation

Jag får ursäkta, jag var medvetet otydlig. Jag vet att det var kommunistpartiet som fyllde 60 :gremsmile:

Jag är förbluffad över att det verkar vara så mycket anspelningar på både sex och våld i firandet...

/RipperDoc

Dewil

Skrivbordsgeneral
Underbart! Nordkorea är ett märkligt land. Jag förstår precis varför den här tråden står i OT-forumet och inte i Rollspelarkultur, för om någon hade hittat på ett sånt här land i ett rollspel hade det avfärdats som "inte trovärdigt"...

Möjligen hade biten om att landet styrs av en avliden (odöd?) funkat.

Dewil (ska bli diktator och ha ett helt regemente snygga tjejer i uniform)

Dimfrost

Special Circumstances
Re: En rättelse och en observation

I kombination med svärd och höga stövlar, speciellt. :gremlaugh:

/Dimfrost

Helmgast
Det där landet är skrämmande.

På mitt rum har jag en nordkoreanska propagandaaffisch mot (!) kärnvapen. Med fredsduva på. Vill nån se så hör kan jag fixa en bild, men jag orkar inte nu.

Helmgast
Nordkoreas kärnvapen (affisch!)

Här kommer en affisch. Texten under betyder "En ny värld utan kärnvapen!"

Helmgast
Bruneibonus [OT]

Och som bonus bifogar jag min egengjorda Bruneiflagga, som pryder mitt rum tillsammans med Nordkoreaaffischen.

(Vill ni ha tips över hur man gör såna - skicka ett privat meddelande.)