Nekromanti Grattis på födelsedagen, Rollspel.nu!

Gardener

Champion
Idag fyller denna webbplats, i denna inkarnation, 11 år. En inte helt orespektabel ålder för en webbplats!

MrG

Swashbuckler
Och jag tror att man då också vill säga grattis till Gardener, hurra, hurra, hurra, hurra!

-Gunnar

Rising

Vila i frid
Ja må den leva
Jaa må den leva
Jaaa, må den leva uti hundrade år
Du har fått så fin form
Här pratar vi friform
och hack n slash ända ut i hundrade år

Ett fyrfaldig leve för rollspel.nu och för Gardener! De leve:

Hurra!
Hurra! etc.

Gardener

Champion
Siten Rollspel.nu fanns inte innan 1 februari 1999, men den ärvde en del av innehållet från en tidigare webbplats. Denna kallades The Yard: Rollspel och innehöll ett länkregister, några rollspelsartiklar och rollspel, en rollspelsauktion och ett simpelt forum.

När den kom upp vet jag inte riktigt... Men de äldsta delarna på den, framförallt länkregistret, härstammade från föreningshemsidan för spelföreningen TGOTC. Den kan nog ha funnits uppe sen 1995 nån gång.

Och de allra äldsta länkarna i det länkregistret togs från en av de första html-sidor jag gjorde. Vilket var typ 1994 eller så.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Vilket är det allra första (sparade) inlägget?

Kanske man borde leta reda på...

Gardener

Champion
Dom första inläggen ligger tyvärr i Redaktionsforumet. Vi körde det här systemet ett par månader innan vi släppte det publikt.

Sen saknas alla gamla inlägg från forumversionen vi körde innan vi uppgraderade. Dvs, från start till maj 2000.

Jag tror filerna finns kvar nånstans. Men dom är sparade i Perl DB-format, som dessutom är binärinkompatibel med dagens perl. Så alla försök att hämta ur datan har misslyckats. Vilket är rätt synd, hade varit kul att lägga upp som arkiv.