Nekromanti Greyhawked och andra obskyra rollspels slang termer

MattiasLejbrink

Swordsman
Materialspelare - spelare som enbart är intresserad av att få den perfekta utrustningen, aka "att geara". Går ofta hand i hand med att vilja ha ett städat rollformulär med prydliga siffror på rad.

dawnrazor

Veteran
Krille;n97311 said:
"Brutala Bävern", det generiska värdshuset som alltid finns i varje by.

"Hallonvägen 42", den generiska adressen till skurkens håla/högkvarter.
Haha, den här tråden var sjukt kul.

Förr i världen hette vårt generiska värdshus "Bosses Bar", efter Bosse, innehavaren till Bosses Hobby i Malmö, som var vår enda rollspelsaffär back then.

Bosses affärsimperium omfattade även Bosses Järnhandel, Bosses Kläder osv.

En annan term vi använt var: "No witnesses" - dvs som ursäkt för att ha ihjäl obekväma NPC:are.

MattiasLejbrink

Swordsman
Göra en mercy kill - att döda en spelledarperson eller ett monster som inte kan försvara sig, oavsett orsaken till detta.

deusexmatteo

Warrior
Just det, Fuck Time! / Fucktimea / Fucktimad - synonym till Flankera, förekommer mycket under strider i Symbaroum "Har vi fucktime på hen?"

Jocke

Man med skägg
I helt andra sammanhang där jag gjorde äventyr för barn och ungdomar (jag var scoutledare för en handfull år sen) var alla handelsbodar där ungarna skulle byta till sig grejer driva av Ärlige Erland. Var de i persisk miljö hette han Al'Erland, var de i rymden drev han Honest Earl's Space Imporium, och så vidare.

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Jocke;n98360 said:
I helt andra sammanhang där jag gjorde äventyr för barn och ungdomar (jag var scoutledare för en handfull år sen) var alla handelsbodar där ungarna skulle byta till sig grejer driva av Ärlige Erland. Var de i persisk miljö hette han Al'Erland, var de i rymden drev han Honest Earl's Space Imporium, och så vidare.
Hmm. Jag hade nog kört på Al'Rend (Acronyms for the win!).

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
I min spelgrupp från gymnasietiden så sa vi ”gå upp i crinos” (efter varulvarnas största/värsta form i Werewolf) en massa. Jag har för mig att vi använde det om att totalt överreagera. Kan vara en rollspelig synonym till att bli Kalle Anka-arg.