Nekromanti Grit blandat med pulp.

Minimoni

Homelander
Tjo! Jag spelleder just nu en kampanj som är grity och smutsig blandat med pulp. Även om det låter som svåra element att kombinera så skall jag och min grupp göra ett tappert försök.

Att hantera den smutsiga och realistiska delen av kampanjen fixar vi, men pulp delen kan vi behöva lite hjälp med. Kag undrar om det finns något rollspel med "Indiana Jones" vibbar? Gärna med artefakter och tempel och liknande som jag kan hämta inspiration från.

Med vänlig hälsning, Minimoni

God45

#PrayersForBahakan
Savage Worlds är gjort för att vara pulp och för fram det bra genom reglerna. Day After Ragnarok Settingen till Savage Worlds är i övrigt exakt vad du vill ha om du vill spela Indiana Jones inspirerat med mer grit.

Nässe

Myrmidon
Adventure! av white wolf eller kanske Spirit of the century?

Gurps Cliffhangers är nog ett väldigt bra verktyg. Går vad jag vet att ladda ner för en billig peng.

nyvinter

Illustrationist
Strange Tales är skrivet för Fate Core och Spirit of the Century men första halvan är i stort sett bara pulp setting med historia från 1930-1950 och andra halvan är karaktärer och dyligt som går att konvertera.

Mutanten

Hero
Kag undrar om det finns något rollspel med "Indiana Jones" vibbar?
Rollspelet Hollow Earth Expedition (DriveThruRPG) är väl så nära man kan komma Indiana Jones utan att åka dit för plagiat. Jag har för mig att det går att ladda ner konventsäventyr på spelets sajt. Finns också ett äventyr att köpa till HEX på DriveThruRPG.

Dessutom finns det två Indiana Jones rollspel. Ett från TSR som ska vara ganska kasst som jag har förstått det och ett från West End Games som ska vara helt okej. Jag har läst att det senare ska ha välskrivna moduler/äventyr och en av modulerna ska dessutom innehålla konverteringsregler från WEG dissade spelsystem Masterbook till D6. Så vill du spela Indiana Jones "på riktigt" så tror jag du ska försöka lägga vantarna på WEG's Indiana Jones men köra med D6-spelreglerna istället för Masterbook.