Nekromanti Grizzly vs flygande haj!

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Jag flyttar platsen från Piteå till något varmare ställe typ, inte någonstans där det är så kallt. Jag menar om hajen kommer upp direkt ur vattnet för att bitas så kommer det bli frost på den stackaren och så kommer han inte kunna röra sig och sen blir det fryst hajfile för björnen.
Inte för att vara en messerschmidt eller så... men det är inte minusgrader året om här uppe. :gremwink: Vi verkar fortfarande ha plus om nätterna nu också så har de fajten dagtid, inom den närmsta veckan och hajen låter bli att flyga så jävla högt upp (vilket iofs är ett problem oavsett var de slåss...) så är det huuur lungt som helst.

Och förresten... varför skulle en flygande haj komma ur vattnet...? Ja, jag blir då inte klok på er från tokholmen... :gremcrazy:

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
Men det tycks ändå vara mer fair game att ha det lite längre söderut i landet, typ i Eslöv. Detta beror på att det norr om Hässleholm (för övrigt den enda geografiska uppdelning av riket som behövs) finns björnar, så grizzlyn kan känna moraliskt stöd från sina polare utanför stadsgränserna, medan det inte finns björnar söder om Hässleholm. Eftersom Eslöv ligger i inlandet finns det inte heller någon risk för att motsvarande fördelar ska gälla för hajen.

Ackerfors

Alas, your rapids!
Re: Use google and thou shalt find

Det stämmer säkert. Hade för mig att det hette något med Beast så jag googlade på det först utan att finna något, så nästa sökning var på Shark och Hippopotumus och det gav den länken jag länkade till. Ursäkta förvirringen. Battle of the Beasts var nog vad serien hette. Tack.

Arfert

Facit
Alla vet ju att björnar äter fisk, eller hur? ;-) ...det har man ju sett i "Mitt i naturen"!

haltageten

Dum inuti huvudet
Meh, hela Sverige är ett skitkallt land. Ju närmare nordpolen man kommer desto taskigare blir det för hajen. Och varför ska björnen få slåss på hemmaplan. Det blir en jämnare strid om de får slåss på typ Danmark, där är allt platt och de kan ödelägga massa saker utan att det riktigt drabbar Sverige :gremtongue:

- Jocke, lallar vidare.

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Meh, hela Sverige är ett skitkallt land. Ju närmare nordpolen man kommer desto taskigare blir det för hajen. Och varför ska björnen få slåss på hemmaplan. Det blir en jämnare strid om de får slåss på typ Danmark, där är allt platt och de kan ödelägga massa saker utan att det riktigt drabbar Sverige
Äh! Bortsett från att det inte FINNS flygande hajar....... så är ju inte direkt Norrland hemmaplan för en grizzly. Han har ju som åkt runt halva jorden för att kommit hit typ. Faktiskt. Visst att det är lite likt och så, men det är inte hemmaplan.

Sen kan de gott få slåss här nere, de håller ändå på att bygga om vid busstation så det syns nog ingen skillnad på före och efter.

magoo

Hero
Däremot spöar inget en flodhäst.
När jag vikarierade på fritids fanns det två barn från Zaire i gruppen. De hade nyss kommit till Sverige och kunde bara lite svenska. Jag ritade lite djur på ett papper - elefant, giraff, lejon, krokodil och så klart en söt liten flodhäst. När jag ritade flodhästen störtade de upp med uppspärrade ögon och talade om att den minsann var jättefarlig!

Jag såg en flodhäst på en djurpark i London, den var stor som en lastbil och hade en käft som mest liknade ett dumperflak.

/Magoo, fruktar flodhästar

hraufnir

Swordsman
Jag vill dementera att "Pitgubbarna" skulle ställa sig och skjuta på björnen. Detta vill jag härleda från en text som återfinns på ölsorten Pitepils flaska. Denna text har jag nu inte ordagrannt, men det är ett citat från en "Carl von Linné efterapare" som skulle studera massa saker här uppe.
Citatet går i alla fall något liknande med detta: "Pitebor är härdiga män och kvinnor som lever uppe i kallaste norden och dräper björnar med bara händerna."

Därför vill jag dementera att det skulle vara något fall av SKJUTANDE på björnstackaren. Vi är även väldigt aktiva i kvinnofridskampen så skulle den ena av de två kombattanterna vara av hon-kön måste vi tyvärr ta itu med den andra av de två.

Sedan finns det alltid sadistiska bondungar i Piteå som skulle försöka rycka vingarna av den stackars hajen.

hraufnir

Swordsman
Johannes Brosk? [ANT]

Om inte annat måste fanskapet ha ett fungerande bröstben för att kunna flyga. Därav denna fråga löst!

magoo

Hero
Hajen flyger på grizzlyn bakifrån och gnappar en rejäl tugga av grizzlyn. Tyvärr har grizzlyn en decimeter tjock päls och ett rejält lager späck innanför så hajen får munnen full av hårtussar och såret retar mest upp nalle. Grizzlyn vänder på en femöring och sopar till hajen rakt över nacken med ramen. Slaget bedövar hajen och grizzlyn strimlar den med klor och tänder.

Sedan äter grizzlyn upp halva hajen och spar resten till efter vinterdvalan.

hraufnir

Swordsman
Ska vi vara petiga så är inte denna haj en fisk... inte de flesta andra hajar heller för den delen. Eller är jag förvirrad nu? Är hajen en fisk? Var det bara späckhuggaren bland hajar som var icke-fisk?

*morgontrött Hraufnir*

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
Späckhuggaren är en val. Valar är däggdjur, inte fiskar. De har ett antal skillnader, till exempel andas de med lungor och har en horisontell stjärtfena. Hajar är en typ av broskfiskar, vilka likt alla andra fiskar har gälar och en vertikal stjärtfena.

Korpen

Hero
Argh!
Ska vi vara petiga så är inte denna haj en fisk... inte de flesta andra hajar heller för den delen. Eller är jag förvirrad nu? Är hajen en fisk? Var det bara späckhuggaren bland hajar som var icke-fisk?
Hajar är fiskar, späckhuggare är INTE fiskar eller hajar, de är valar (inte toliens variant), precis som delfiner (inte en fisk) eller kaskelotter (inte heller en fisk). Fiskar har t.ex gälar och andas under vattnet, vilket valar inte gör.

Johan K

Gammal & dryg
Å´fasen ![ant]

roniskt nog har just Mythbusters konstaterat att guldfiskar inte har så dåligt minne som man brukar påstå.
Å´fanken !!
Då har man ju lärt sig nått nytt idag då.... :gremgrin: