Nekromanti Grottrollet,Muggas,Chrull men absolut inte Krille

Niklas73

Skapare av Starchallenge
Re: Here we go again

Och du är finne. DEt måste du vara annars har jag fattat din smarta tag helt fel.

Man Mountainman

Storsvagåret
Tyvärr!

Min totala ordleks-analfabetism visar sig även där. Jag är hundra procent svensk. (eller, om man ska vara ärlig, så är jag faktiskt sextondelslapp).

Balderk

Swashbuckler
Balderk

Ja, det är en mycket simpel liten historia bakom mitt namn. Jag registrerade mig under en period då vi körde flera D&D 3e FRCS (Forgotten Realms Campaign Setting, duh) kampenjer och där spelade jag helt enkelt en Dvärg som hette Thorin Balderk (obs! han hette inte Thorin, men jag kommer inte ihåg vad han hette så jag klämde till med nått) och jag gillade efternamnet så mycket att jag vlde att använda det i mitt nick, tyvärr fick jag samtidigt den dåliga idén att heta Herr Balderk och eftersom jag bara reggat mig på epostkonton på internet innan så förutsatte jag att man var tvungen att ha understreck, och då blev det alltså Herr_Balderk, vilket gudskelov är åtgärdat nu. Nämnas bör också att jag har spelat säkert en fem dvärgar till som hetat Balderk, bara för att jag gillade namnet så mycket, själva rollpersonerna var mest tråkiga standarddvärgar förutom en som hette Brottor Balderk (nick Brottarn, Braxen mfl) och var en trädkramande Ranger... Han var rätt skön men blev söndermobbad på grund av namnet (som jag slumpat fram på character generator).

Jaja, det var den historian och som vanligt gjorde jag en massa konstiga utsvävningar.

/Balderk

chrull

Stockholm Kartell
omgwtfbbq? chrull dvs.

chrull är ett smaknamn på ett smeknamn på ett smeknamn. härstammar från det tidiga nittitalet när jag gick på lågstadiet. ingen vet varför eller hur, men det fastande. dock har jag stavat det på olika sätt lite grann, men sedan 94/95 när jag gjorde min entré på internet så har det varit chrull. och det är även vad mina kamrater kallar mig irl. och vad mina lärare sedan högstadiet sagt till mig. vad min sambo kallar mig och vad alla utom mina föräldrar och syskon säger typ.

så det är precis av samma anledning som krille heter krille typ.

chrull

Eva Florén

Swashbuckler
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
Lady Silver berättar om då för länge sedan...

Då jag var grön ute på nätet så roade jag mig med att chatta rätt mycket. Innan jag till slut bestämde mig för alias hade jag hetat både Ingirun di Smarum, Rosa Kattun och Ylva. Slutligen tog jag mig aliaset Silver Wolf, med tiden tyckte folk det var knepigt att igenkänna en kvinna i namnet. Men jag gjorde inget åt det förrens en dag jag mötte en man vid namn Lord Aramis, denne man och lite andra folk tyckte om lordandet och det gjorde jag likadant. Jag önskade länge att bli en riktig lady tills en dag en Lord upphöjde mig till Lady. Alltsedan den dagen heter mitt alias på nätet Lady Silver Wolf.

Det är klart att Silver Wolf har ytterliggare bakgrunder. Jag är gammal nog att ha silver i håret men i första hand bottnar det i att jag när jag gick en guldsmedsutbildning i Falköping 1989-90 så gjorde jag mig först en sedan en till silvervarg. Den första vargen är oerhört viktig för mig och den andra blev det när jag gav den till min blivande make. Gav, ja... den får bäras av honom så länge han är min... :gremsmile:

Därifrån kom Ladyn, ett andra alias som jag faktiskt lystrar till är Elf... Eva Laura Florén... :gremsmile:

Men nog om detta, det var så Lady Silver Wolf blev till. :gremsmile:

Eksem

Champion
Sagan om Eksem

Det kom sig som så att jag under en period i mitt liv ägnade en del av min tid åt att täcka Stockholms betong med färgglada bokstäver ihop med ett gäng slappa typer. En av dessa slappa typer som torskat funderade ett tag på att byta tag till just Eksem, för som han sade: "Det är ett bra namn, man är som ett eksem på staden som de försöker klia bort, och då blir det bara värre".

Han valde dock en annan tag, (och lika bra var väl det, för tydligen finns det i Göteborg en annan s.k målare som skriver just Eksem, har jag fått veta, och graffitikonstnärer brukar vara ganska kinkiga med sådant där) och jag snodde helt enkelt Eksem att använda som användarnamn på diverse hiphopforum och även som artistnamn under den period jag spelade in hiphopdemos och trodde mig vara en rapstjärna av kaliber (det varken är eller var jag).

Hursomhelst följde det med, och ersatte snart mitt gamla alias NoPhun på alla webplatser där jag registrerade mig. Så även på wrnu.

Foggmock

Myrmidon
Enkelt.

Jag kallades Fogge på mellanstadiet (eh, det gör jag iofs fortfarande, det är som chrull, bara familjen säger Christoffer(inte ens det, min lillebrorsa referar ständigt till mig som Fogge)). Allt eftersom vi hade tre stycken man kunde tänkas kalla Chrille i klassen, och individualitet är viktigt när man inte har någon vidare självbild, så det fick bli helt nya nick på alla tre oss.

På mellanstadiet började jag umgås med en Joakim. Joakim = jocke, liksom. Och Jock - mokk, liksom. I Norrland. Så fick ett antal personer ett -mock-tillägg på sina smeknamn, och Foggmock ringer ju riktigt fint, det liksom rullar av tungan.

Från början hade jag ju också en klantagg applicerat, men då jag varken spelar spelet i fråga eller klanen ens finns kvar så tyckte jag under en tid att det vanprydde mitt användarnamn. Egentligen skulle jag velat hetat Fogge från början, men när jag fick chansen att byta tyckte jag att Foggmock var inarbetat och bra (folk refererade bara ibland till mig som Foggmock (Dane), se Yasslius i kalendern och Mogge i min sig).

Så jag är Foggmock, och Fogge såg att det var gott.

JoakimSkoogh

Veteran
Re: Sagan om Eksem

mitt namn är en väldigt sorglig historia..... jag trodde att det bara var inloggningsnamnet så jag bara tog mitt namn..... sedan upptäckte jag att man visades som det också...... men det är ganska charmigt.....

Quan'talis

Swashbuckler
Re: Grottrollet,Muggas,Chrull men absolut inte Kri

Jag trodde länge att mitt användarnamn kom direkt från mitt undermedvetna, och då var det ju rätt självklart att använda det. Mitt undermedvetna kommunicerar inte med mig särskilt ofta (det kan vara dess hämnd för alla dumma skämt om Freud jag drog i gymnasiet), så jag såg det som ett tecken på någonting.

Sen insåg jag att största delen av namnet kommer från en ekonomiförpackning kopieringspapper som jag köpte ungefär samtidigt. Jag vet inte om jag gillar mitt undermedvetna, men jag har fortfarande kvar nästan hälften av pappren.

JPS

neowyn

Swordsman
Re: Näää....

jag skrev även
"Sedan var det ganska många år sedan jag läste bok serien så jag är inte säker på att det blev helt rätt... "

Men det var ju bra, då blev jag ju lite egen i alla fall....

Feuflux

omjonasson.se
Feuflux är mitt namn

Jag är en av de där roliga figurerna som döpt sig efter en gammal rollperson. Innan wrnu hette jag xeno33 överrallt (xeno = främling på grekiska har jag för mig) men då hela internet fullkomligt svämmar över av olika varianter på xeno så ville jag byta. På rollspelsforum passar det ju bra med rollpersoniga namn tänkte jag och så blev det Feuflux. Som i sin tur har genererat smeknamn som Feu, Flux, Fluffy, Fuffe, Föflö and so on. :gremsmile: Jag reagerar i princip på allt som börjar med F...

Feuflux är även mitt artiska alter ego vid serieskapandet (se min signatur om någon lyckats missa mitt tjat om d12 :gremwink: ) så jag hoppas internet inte dräller av andra med samma namn.

Zire

Swashbuckler
Det började när jag skulle skaffa en hotmail address, och Josef förvånansvärt nog var upptaget. Istället skrev jag in "zir_jozef" eftersom jag "ändå skulle ändra sedan". Sedan har inte inträffat än.
Detta ledde till att mitt nick när jag spelade starcraft i skolan var "Zirre the fish" (fråga inte). Därav kom sig Zire då jag en dag hittade addressen www.rollspel.nu...

- Zire, japp så var det..

G

Guest

Guest
Kokrorasosnonoyoyasoskok

Ett Surfband som heter Man or Astroman? Har gjort en hel del trevliga låtar, men de har också roliga låttitlar. En låt hette Krasnoyask24 och jag tyckte det lät trevligt... Men jag har också använd endel andra titlar:

Cowboy playing dead (heter jag på drakar & demoners forum)
Coco, the electronic monkey wizard
Grandmaster useless

Så nu vet ni!

G

Guest

Guest
Kokrorasosnonoyoyasoskok

Ett Surfband som heter Man or Astroman? har gjort en hel del trevliga låtar, men de har också roliga låttitlar. En låt hette Krasnoyask24 och jag tyckte det lät trevligt... Men jag har också använd endel andra titlar:

Cowboy playing dead (heter jag på drakar & demoners forum)
Coco, the electronic monkey wizard
Grandmaster useless

Så nu vet ni!

G

Guest

Guest
Konstigt!? Ta bort ett någon [NT]

NT = No Text (Ingen text)

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Tja

För mitt eget namn så stämmer det. För mina två halvhemliga användare... så kommer ett från en känd rollspelsprodukt jag skrev, och ett annat från en annan känd rollspelsprodukt jag skrev!

M. :gremlaugh:

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Aha!

För just ditt namn är ett av de jag funderat på... varför? Varför? Vaaarför? Varföööör? Vaffö? Varför kallar han sig Eksem?

Men nu vet jag! Toppen!

M.

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Ursäkta?

Du äger 300 ugglor?

Äger du Storuggla också?

Blir det inte mycket fjädrar och skräp i lägenheten då?

Eller är de infrysta?

Eller fossilerade?

Eller konserverade?

???

M.