Jag och CJ Ström snackade runt 1998 om ett "samlarkortrollspel", i det här fallet Eon Nästa Utgåva. Vi var inspirerade av Magic.
Dvs att delar av reglerna/ens stats/föremål köptes i boosters och varje spelare var tvungen att ha en egen komplett uppsättning med vissa kort/sidor för att kunna spela.
Exempel som fanns var ens kroppsbyggnad/tålighet, hur skicklig man var på vissa färdigheter, vilka besvärjelser man hade, hur bra ens vapen var - även träfftabellen fanns konceptat (där man på Common-listan hade liten chans att träffa vitala delar, och huvudet fanns inte med, medan Rare hade stor chans till träffar i torso och huvud).
Vi utvecklade det en del men det hela föll på att det antagligen skulle bli för dyrt att producera. Och att målgruppen - rollspelare - är (eller var, iaf då) notoriskt konservativa.
Dvs att delar av reglerna/ens stats/föremål köptes i boosters och varje spelare var tvungen att ha en egen komplett uppsättning med vissa kort/sidor för att kunna spela.
Exempel som fanns var ens kroppsbyggnad/tålighet, hur skicklig man var på vissa färdigheter, vilka besvärjelser man hade, hur bra ens vapen var - även träfftabellen fanns konceptat (där man på Common-listan hade liten chans att träffa vitala delar, och huvudet fanns inte med, medan Rare hade stor chans till träffar i torso och huvud).
Vi utvecklade det en del men det hela föll på att det antagligen skulle bli för dyrt att producera. Och att målgruppen - rollspelare - är (eller var, iaf då) notoriskt konservativa.