Nekromanti Grundegenskaper

Souledge

Veteran
Har bara en fråga om grund egenskaperna: Mina kompisar som ja lirar DoD med förstår inte hur mcyek 18 i en grundegenskap är så ja tänkte bara om någon här kuden förklara hur bra det är här så ja kan visa mina kompisar det /images/icons/smile.gif....skulle va jätte glad om någon svarade...///Tack i förväg

Hasse

Hero
Ett exempel

"Mina kompisar som ja lirar DoD med förstår inte hur mcyek 18 i en grundegenskap är så ja tänkte bara om någon här kuden förklara hur bra det är här så ja kan visa mina kompisar det "

Tja ett exempel: Arnold Swarchenegger(eller hur det nu stavas) som Conan skulle om den gjordes som en rollperson i DoD få 18 styrka.

Krille

Lord
"Mina kompisar som ja lirar DoD med förstår inte hur mcyek 18 i en grundegenskap är så ja tänkte bara om någon här kuden förklara hur bra det är här så ja kan visa mina kompisar det"

STY 18: Du är en sån där styrkeartist som livnär dig på att lyfta bilar, dra tåg och annat skoj.
FYS 18: The Terminator. Det krävs att man kör dig genom en hydraulisk press för att du ska dö.
STO 18: Sumobrottare är små i jämförelse med dig.
SMI 18: Jet Li med hjälp av linor och specialeffekter. Du kan sparka ner någon som står bakom dig genom att sparka över axeln, samtidigt som du däckar en person till med en armbåge i sidled.
INT 18: Stephen Hawking. Du räknar på tiodimensionella ekvationer i huvudet.
PSY 18: Jesus. Du kan tänka dig att stå ut med att bli piskad, förnedrad, torterad och slutligen uppspikad på ett kors för att nå dina mål, och du är envis nog att stå ut med det också.
KAR 18: Adolf Hitler. Du kan leda en hel nation till fördärvet bara genom att stå vid en talarstol.
SPI 18: Merlin.

Souledge

Veteran
Re: Ett exempel

tack så mycke ska skika detta till mian kompisar /images/icons/smile.gif
hoppas dom komemr fatta nu /images/icons/smile.gif

Souledge

Veteran
tackar tackar /images/icons/smile.gif.....den va riktigt bra.......kunde absolut inte skrivit det bättre /images/icons/smile.gif.....tack så mycke *glad*

melsk

Veteran
det låter ju fint, men lite överdrivet låter det alltså. btw jag är en av dom som spelar med souledge..

Min melsk med 17 i smi kan väl inte s*ga sin egen *** om ni förstår hur jag menar.

Och en i vårat party har 20 i fysik /images/icons/shocked.gif

Eksem

Champion
"Min melsk med 17 i smi kan väl inte s*ga sin egen *** om ni förstår hur jag menar."

Vem hindrar dig från att försöka? :gremwink:

Weatherman

Hero
Roliga beskrivningar. Dessutom är det något sådär det borde vara men enligt min erfarenhet tar inte spelet riktigt hänsyn till att 18 är max och allt över är övermänskligt (iofs. tycker jag att Jet Li verkar ganska övermänsklig, det beror på hur man definierar ditten och datten). Det känns liksom som att skillnaden mellan Mats (STY 10 kanske) och Krister (STY 18 eller mer) inte är mycket mer än att Krister föredrar ett tyngre svärd och kan bära några fler mjölklitrar hem från Domus än Mats.

btw, Hur gör ni om en rollperson börjar bli fet? Höjer ni STO (det blir ju mer av allt att hacka sönder)? Minskar ni SMI (kärlekshandtagen är ju i vägen ibland)?

Mats, som egentligen inte tycker att rollspel ska vara verkligheten tolkad i siffror, tärningar och tabeller

Perenna

Swordsman
Min melsk med 17 i smi kan väl inte s*ga sin egen *** om ni förstår hur jag menar.

Då har han väldigt liten ***? /images/icons/wink.gif

Antraxe

Veteran
<blockquote><font size=1>Svar till:</font><hr>

Och en i vårat party har 20 i fysik

<hr></blockquote>

Det har en i min spelgrupp med, plus att han har 18 i styrka och 16 i smidighet. Han hade med andra ord en extrem tur med tärningarna! En annan i min grupp är en ambridextriös magiker (onödigt som bara den) med 11 int och ett genomsnitt på typ 9-10 på sina grundegenskaper/images/icons/laugh.gif

Hasse

Hero
Re: Ett exempel

"Inte för att vara retfull men i en Sinkadus står det att Conan bara har 17 i STY :gremsmile: "

I sådana fall så ar det Sinkadus som har fel./images/icons/grin.gif (Hasse som retas tillbaka)

Umi Ryozaki

Veteran
Jag har en halvalv med Smi 19 (Ja jag vet, kobold och allt whatever, whatever.... Talk to the hand osv.) Men det tycker jag är helt OK då jag faktiskt hade Jet Li som förebild och dissade vapen totalt.

Och många med mig, dvs. andra i min rollspelskrets får rätt ofta skyhöga värden på 2 grundegenskaper. Nämligen SMI & KAR. (Tror det blir så när man är Anime skadad.)
Man vill ju komma åt den där extra-handlingen på SMI 19, och ha en riktigt snygg/Söt karaktär. Väldigt sällan är hög KAR att man har pondus/ustrålning eller liknande, utan oftast Utseende./images/icons/thinks.gif