RedRover
Veteran
Re: Skönhet! Viktigt!
Jo, men att ha Skönhet som en GRUNDEGENSKAP anser jag vara onödigt. Möjligen som en sekundär egenskap eller liknande. Men viisst, man kan säkert plocka fram en massa uttryck för människors egenskaper och sätta värden på dem. Jag har själv spelat med ett sådant system och inte var det bättre.
Följande huvudgrupper på Grundegenskaper hade vi för ett par år sen men övergav senare. Varje delegenskap var värderad.
Styrka
Råstyrka
Styrketeknik
Fysik Kondition
Immunförsvar
Kroppsbyggnad
Intelligens
Korttidsminne
Långtidsminne
Slutledningsförmåga
Intuition
Kreativitet
Mental Styrka
Mental Uthållighet
Viljestryka
Mental Hälsa
Smidighet
Precision
Vighet
Reaktionssnabbhet
Personlighet
Utseende
Charm
Personlig Magnetism
Ledarförmåga
Koordination
Splittrad Koordination
Fingefärdighet
Motorik
Men det kanske bara är jag på det här forumet som tycker att Skönhet är en dålig Grundegenskap. Vilket i så fall åtminstone ger mig en unik åsikt.
Jo, men att ha Skönhet som en GRUNDEGENSKAP anser jag vara onödigt. Möjligen som en sekundär egenskap eller liknande. Men viisst, man kan säkert plocka fram en massa uttryck för människors egenskaper och sätta värden på dem. Jag har själv spelat med ett sådant system och inte var det bättre.
Följande huvudgrupper på Grundegenskaper hade vi för ett par år sen men övergav senare. Varje delegenskap var värderad.
Styrka
Råstyrka
Styrketeknik
Fysik Kondition
Immunförsvar
Kroppsbyggnad
Intelligens
Korttidsminne
Långtidsminne
Slutledningsförmåga
Intuition
Kreativitet
Mental Styrka
Mental Uthållighet
Viljestryka
Mental Hälsa
Smidighet
Precision
Vighet
Reaktionssnabbhet
Personlighet
Utseende
Charm
Personlig Magnetism
Ledarförmåga
Koordination
Splittrad Koordination
Fingefärdighet
Motorik
Men det kanske bara är jag på det här forumet som tycker att Skönhet är en dålig Grundegenskap. Vilket i så fall åtminstone ger mig en unik åsikt.