Nekromanti Grunden i rollspel

DiCif3r

Veteran
Men om SL tar ut sina aggresioner mot en spelare genom att ändra regler m.m. så är det juh ingen bra SL och han lär juh inte låtas vara SL särskilt ofta då.. I de grupper jag spelat i har det aldrig förekommit och dessutom så har vi olika SL på olika spel m.m. så det gör att SL håller sig i kragen eftersom nästa gången kanske det inte är han som är SL då är juh situationen omvänd..
//DiCif3r /images/icons/clown.gif

Själv har jagt inte heller upplevt dylikt, men det kan ju förekomma med absolut makt, och vi har samma SL jämt (ja, han vill vara). Men däremot tror jag att det finns dylika sl och man behöver inte heller vara särskilt regelbrytande för att "fixa" en rollperson heller, bara att utnyttja möjligheter som ges.

Eksem

Champion
Sista ordet, i samrådan med spelarna.

Men för att förtydliga, det är inte det här som är grunden i rollspel. Det är mest det påståendet som jag invänder mot.

DiCif3r

Veteran
Okej, my badge, jag skulle ha sagt "grunden till reglerna i rollspel är att spelledaren har sista ordet", blir du gladare nu? /images/icons/doh.gif

//DiCif3r /images/icons/clown.gif

Mithnar

Veteran
Så kan man ju resonera om allting... LoL

Även om någon blir rånad med pistol så är det ju ändå offret som "fritt" väljer att ge ifrån sig pengarna /images/icons/wink.gif

Sodivra

Champion
Med andra ord, regeln gäller bara när allting funkar?
Jag vill inte vara elak, men inlägget låter väldigt onödigt, IMHO.

Handlar det om att folk har "glömt bort" hur rollspel ska spelas?
Jag tror att dom har en annorlunda syn på rollspel bara.
Och på SÅ sätt så kan man lägga hela rollspelsgrunden
på att "ha kul" som en forumist sa.

/Arvidos, låter elak men vill vara snäll.. /images/icons/smile.gif

von Schnigel

Veteran
bankeryd en liten håla strax norr om jönköping
(jag vet att det är länge seddan denna tråd skrevs men har inte haft tillfälle att svara p.g.a. sportlov)

Detta svar är inte till dig personliggen utan till hela tråden (även om bara de som premurerar på forumet kommer att läsa detta, typ)

SL är inte någon övergud, allsmäktig domare och regelkännare eller rent av en regel själv (åtmindstonde inte enligt mig)
SL är spelvärlden.

/ [color:red]von Schnigel</font color=red> som inte anser sig behöva förklara vad han menar.