Rising
Vila i frid
OT OT OT
"Fast då mer åt hållet att dungen är en sorts kuliss, en scen där Hjältarna utsätts för allehanda otrevligheter. Man spelar sedan de som springer bakom kulisserna och ser till att fällan är riggad korrekt, att monstrena släpps ut i rätt tid osv. Möjligen finns chansen att hjältarna springer in i en återvändsgränd där ett gäng grävande dvärgar tittar upp förvånat, kliar sig i skägget och mumlar något om dumma managers som släpper in Hjältarna innan dungen är färdigbyggd osv."
Det är så jag skulle vilja att datorspelet "Neverwinter Nights" skulle bli. Man skulle kanske vara en 3-4 DM som gjorde allting i äventyret och sedan har man en spelgrupp som går omkring och äventyrar. Men man skulle alltså inte ha en färdigbyggd dungeon eller så, utan det skulle alltid vara så att banan byggdes i realtid och man satte ut monster precis bakom kröken framför spelarna. När de var upptagna med att slåss så kunde man få en tidsfrist att bygga färdigt grottan och så. Då skulle det kunna bli sådär konstigt om någon spelare går åt et konstigt håll och vandrar ut i intet där ingenting har byggts färdigt... Värsta matrixeffekten.
/Rising
som ändå tycker att neverwinter nights verkar kul. Synd bara att man ska ha lökiga DnD-regler.
"Fast då mer åt hållet att dungen är en sorts kuliss, en scen där Hjältarna utsätts för allehanda otrevligheter. Man spelar sedan de som springer bakom kulisserna och ser till att fällan är riggad korrekt, att monstrena släpps ut i rätt tid osv. Möjligen finns chansen att hjältarna springer in i en återvändsgränd där ett gäng grävande dvärgar tittar upp förvånat, kliar sig i skägget och mumlar något om dumma managers som släpper in Hjältarna innan dungen är färdigbyggd osv."
Det är så jag skulle vilja att datorspelet "Neverwinter Nights" skulle bli. Man skulle kanske vara en 3-4 DM som gjorde allting i äventyret och sedan har man en spelgrupp som går omkring och äventyrar. Men man skulle alltså inte ha en färdigbyggd dungeon eller så, utan det skulle alltid vara så att banan byggdes i realtid och man satte ut monster precis bakom kröken framför spelarna. När de var upptagna med att slåss så kunde man få en tidsfrist att bygga färdigt grottan och så. Då skulle det kunna bli sådär konstigt om någon spelare går åt et konstigt håll och vandrar ut i intet där ingenting har byggts färdigt... Värsta matrixeffekten.
/Rising
som ändå tycker att neverwinter nights verkar kul. Synd bara att man ska ha lökiga DnD-regler.