Nekromanti grupp i sthlm sökes

WhyBother

Veteran
har just flyttat till sthlm och letar nu efter en grupp att spela med. ni kan ju höra av om ni är sugna.
070 5326856
/K

fakespear

Veteran
Vad spelar du för spel?

Själv söker jag en spelare till min Conspiracy X kampanj (som brukar spelas ute i Kista). Sedan tror jag en av mina kompisar söker en spelare till en MERP/Rolemaster-kampanj.

Du kan ju kolla in Cellskapet

WhyBother

Veteran
spelar mest fantasy spel.. har blivit en massa EON.. men jag spelar hällst Gemini. helt klart det skönaste spelet jag kommit i kontakt med.
Dom rollspelen du just nämnde har jag nog inte hört talas om förut. du får gärna föklara vad det är för slags spel.. jag är som sagt jävligt sugen på att spela.

fakespear

Veteran
Okej, då är nog Rolemaster inget spel för dig, iaf inte i vår grupp, där vi spelat Rolemaster en massa år och vill ha erfarna spelare.

Conspiracy X däremot är ett ganska enkelt D6-baserat rollspel. Det är en blandning av Arkiv X/Milennium/Men in Black/Dark Skies.

Det utspelar sig i nutid och man arbetar för en organisation som heter Aegis. Deras största uppgift är att hindra vanliga Svenssons från att få reda på att det finns Aliens.