RasmusL said:
Genesis said:
Spel med hög taktisk komplexitet har ofta en fluency of play inbyggd. Den kallas "levelsystem". Dock inte alltid inbyggd i dispositionen av boken. Den har dessutom en pacingmekanism i form av XP. Man får XP genom att interagera med stridssystemet, och efter en viss mängd XP (alltså en viss mängd användande av stridssystemet) låser man upp nya taktiska alternativ i form av nya förmågor.
Ja, tänk om man bara kunde ta vara på den potentialen i sättet man disponerar sina texter också.
Man skulle kunna dela in boken i avsnitt efter level: en med de lägsta levlarna, en med de medelhöga levlarna, en med de höga levlarna och en med de episkt superhöga levlarna.
Sen skulle man kunna dela in boken rent fysiskt till fyra böcker.
Och eftersom det är coolt med låda så kan man stoppa en bok i en låda, kanske med en dedikerad bok till spelledaren plus kartor och tärningar och ploppar och allt annat som behövs.
Och om det är för radikalt så kan man kanske bara göra en box med uppstarten för de lägsta levlarna och en bok med resten...
...varför är de här tankarna läskigt bekanta?